بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان این که در حوزه سرمایه گذاری در مناطق مرزنشین ظرفیت های خوبی وجود دارد، گفت:اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتحادیه مرزنشین ها باید بتوانند زمینه ارتقای توانمندی تمام مرزنشینان را فراهم آورند تا این مرزنشینان با کار جمعی و گروهی بیشتر آشنا شوند.

زمینه ارتقای توانمندی های مرزنشینان خراسان شمالی فراهم شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در دومین شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان اظهار داشت: مرزنشینان در قالب اتحادیه ها ساماندهی شوند تا بتوانند در تمامی امور مشارکت داشته باشند ضمن اینکه با سرمایه گذاری در این اتحادیه ها می توانند در امور تجاری بزرگ تری شرکت کنند.

وی ادامه داد: یکی از ضعف های حضور نداشتن مرزنشینان در اتحادیه ها شاید اطلاع رسانی ضعیف بابت نحوه کار کردن و مشارکت آنان در مبادلات مرزی باشد بنابراین می طلبد تا اتحادیه مرزنشینان برای صادرات و واردات خود متناسب با ظرفیت های مرزنشینان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود:اگر نسبت صادرات مرزنشینان را با واردات آنان مقایسه کنیم رتبه تجاری مرزنشینان در قسمت صادرات مثبت است.

وی با بیان این که در خراسان شمالی بازارچه مرزی خاصی وجود ندارد، افزود:اقدامات مرزنشینان از طریق دیگر استانها انجام می شود لذا در وهله نخست اطلاع از جامعه آماری جمعیتی مرزنشینان مشمول قانون ساماندهی مبادلات مرزی برای ما حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در گام بعدی کسب آمار مرزنشینانی که درخواست صدور کارت الکترونیکی مرزنشینی را دارند، نیز برای ما مهم است تا بتوانیم مشکلات آنان را بر طبق همین آمار، حل کنیم و بتوانند از مزایای این کارت های بازرگانی بهره مند شوند.

دلپسند تصریح کرد:برای استفاده از ظرفیت های قانونی مرزنشینان هنوز نتوانسته ایم زیرساخت های لازم را فراهم آوریم و این در حالیست که مهم ترین زیرساخت، توانمندی های مرزنشینان به عنوان سرمایه های اصلی است.

وی تاکید کرد: بخش توانمندی ها و افزایش مشارکت مرزنشینان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و از سوی دیگر به مرزنشینانی که در شعاع ۳۰ کیلومتری مرز قرار دارند باید ظرفیت های قانونی و فرصت مبادلات مرزی را یادآوری کرد.

دلپسند خطاب به اداره کل پست استان نیز خاطرنشان کرد:اگر کارت بازرگانی برای مرزنشینان صادر شد درصورت نبود آدرس مرجوع نشود، بلکه از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد پیگیری قرار گیرد تا کارت الکترونیکی به دست مرزنشینان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.