شهرکرد- کمبود آب، توجه به محورهای ارتباطی، تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و همچنین توجه به اشتغال جوانان ازجمله مطالباتی است که بنا بر گفته نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی مردم این شهرستان در انتظار تحقق و توجه دولتمردان به این موضوعات هستند.

بروجن و مطالبات بر روی زمین‌مانده

قدس: نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مسئله اقتصاد یکی از مهم‌ترین مسائل امروز است اظهار می‌کند: باوجود کاهش تورم، رکود همچنان بر اقتصاد سایه افکنده و معضل بیکاری به‌ویژه در قشر جوان و تحصیل‌کرده به مرز بحران رسیده، بر همه مسئولین است که توجه وافری به این مهم داشته باشند.

خدیجه ربیعی می‌گوید: یکی از مهم‌ترین مسائل امروز، مسئله اقتصاد است که تحت تأثیر متغیرهای فراوانی قرار دارد. باوجود کاهش تورم، رکود همچنان بر اقتصاد سایه افکنده و معضل بیکاری به‌ویژه در قشر جوان و تحصیل‌کرده به مرز بحران رسیده، بر همه مسئولین است که توجه وافری به این مهم داشته باشند.

وی می‌افزاید: نرخ بیکاری در این شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است. آن‌وقت پروژه تولید HDPE این شهرستان که از تأکیدات مقام معظم رهبری طی سفر استانی بوده مصوبه دولت است و مصوبه هیئت‌وزیران از سال ۱۳۸۱ به دلیل عدم تأمین اعتبار متأسفانه بدون پیشرفت مانده است.

اعتبارات اندک

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی می‌افزاید: بیش از ۴۰ درصد شهرستان بروجن را کشاورزان و دامداران نمونه و زحمتکش تشکیل داده‌اند که در کیفیت تولید محصول رتبه عالی را اخذ کردند.

وی اذعان می‌کند: این شهرستان کریدور شمال و جنوب کشور است، دارای سرمایه‌های خدادادی و طبیعی همچون  تالاب بین‌المللی چغاخور، تالاب گندمان، تالاب سیاسرد و سایر جاذبه‌های طبیعی و اماکن تاریخی است اما جای بسی تأسف است که با داشتن این‌همه پتانسیل و استعداد در این شهرستان بیش از ۳۰ مدرسه تخریبی وجود دارد.

وی ادامه می‌دهد: هیچ امکانات رفاهی برای فرهنگیان وجود ندارد. دانشگاه پیام نور و مرکز آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان فاقد اعتبارات لازم برای پیشرفت است و همچنین مجوز دانشکده منابع طبیعی و فنی و مهندسی آن لغو گردیده است و لذا وزیر محترم علوم و مسئولین محترم آموزش‌وپرورش باید پاسخگو باشند.

پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره

ربیعی می‌افزاید: درزمینهٔ ورزشی سالن تارتان شهرستان بروجن به خاطر عدم وجود اعتبار بدون پیشرفت باقی‌مانده، در شهرستانی با بیش از ۱۳۰ هزار جمعیت تنها ۲ استخر شنا وجود دارد لذا از مسئولین وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم توجه ویژه‌ای برای توسعه ورزش در این شهرستان داشته باشند.

عضو ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تصریح  می‌کند: بانوان توانمند در حوزه علم و هنر متأسفانه فاقد زمینه‌های اشتغال و امکانات رفاهی هستند.

وی اشاره می‌کند: پایین‌ بودن قیمت سیب‌زمینی و سایر محصولات کشاورزی، نبود تسهیلات حمایتی از کشاورزان، نبود صنایع تبدیلی و فرآوری، زندگی این قشر زحمتکش و اثرگذار در خودکفایی کشور را به مخاطره انداخته است و در این راستا ضروری است تا وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت و معدن تدبیری بی اندیشند.

بروجن راه می‌خواهد

نماینده مردم بروجن همچنین با اشاره به وعده‌های مسئولان در خصوص توسعه راه‌های ارتباطی بیان می‌کند: تحقق وعده‌های وزیر راه و شهرسازی طی سفر به این استان و شهرستان مطالبه به‌حق مردم شریف شهرستان استان چهارمحال و بختیاری است.

وی همچنین یادآور می‌شود: همچنین تسریع در احداث ریل راه‌آهن اصفهان به خوزستان، مطالبه این مردم است و تا چه زمانی می‌بایست جاده‌های این استان و شهرستان قتلگاه باشند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان می‌کند: بایستی به اطلاع برسانم که مردم شهرستان بروجن منتظر تکمیل بیمارستان تا پایان سال و تحقق سایر وعده‌های وزیر راه و شهرسازی هستند.

کمبود آب

خدیجه ربیعی  همچنین مهم‌ترین دغدغه این شهرستان را کمبود آب عنوان می‌کند و می‌گوید: آب شرب آن‌هم از نوع ناسالم، در این شهرستان جیره‌بندی شده است و تنها پروژه ملی این شهرستان انتقال آب سبزه کوه به چغاخور که از سال ۱۳۷۹ ردیف ملی اجرایی گرفته پروژه‌ای که دارای دو مصوبه هیئت‌وزیران است، پروژه‌ای که تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان از بیت‌المال برای آن هزینه شده است و مهم‌تر از همه پروژه‌ای که بیش از ۲۰ سال انتظار برای مردم ایجاد کرده  متأسفانه به دلایل غیرمنطقی و غیر کارشناسی متوقف مانده است، درحالی‌که سایر پروژه‌ها که فاقد مصوبه و مجوزند به‌خوبی در حال پیشرفت هستند.

کمبود آب، توجه به محورهای ارتباطی، تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و همچنین توجه به اشتغال جوانان ازجمله مطالبات مردم بروجن هستندنماینده مردم بروجن در مجلس تصریح می‌کند: مهم‌ترین مطالبه به‌حق مردم ولایتمدار و نجیب شهرستان بروجن از دولت تدبیر و امید این است که موجبات پیشرفت این پروژه را هرچه سریع‌تر قبل از بروز هرگونه تنش اجتماعی فراهم کنند.

وی با یادآوری وعده‌های مسئولان یادآور می‌شود: جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور در سفر استانی به چهارمحال و بختیاری تکمیل و بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی طرح آب‌رسانی بن- بروجن را به‌عنوان یک مطالبه و انتظار مردم شریف چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن وعده دادند که می‌بایست توجه ویژه‌ای در این راستا در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان می‌کند: پروژه سد«آقبلاغ» و «امام قیس» نیز که توسعه و اشتغال‌زایی روستائیان عزیز را به دنبال دارد به دلیل عدم تأمین اعتبار بدون پیشرفت مانده است و لذا ضروری است تا در این راستا مسئولان نسبت به مطالبات روستائیان حساس باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.