سنندج- مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی کردستان از افتتاح تجمیعی پروژه‌های مدیریت آبخیزداری حوزه دزلی همزمان با هفته منابع طبیعی در استان خبر داد.

افتتاح تجمیعی پروژه‌های مدیریت آبخیزداری حوزه دزلی در کردستان

به گزارش قدس آنلاین، پیمان باباپیری پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی باغ موزه کردستان در سنندج، ضمن تبریک هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: هفته منابع طبیعی از امروز با شعار «با مردم و برای مردم بودن » آغاز شده است.

وی به برخی از برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز این هفته مراسم نمادین درختکاری و کلنگ‌زنی باغ موزه دفاع مقدس در سنندج در پارک لاله انجام شد.

وی ایجاد چنین فضایی را در استان فرهنگی و شهیدپرور کردستان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد باغ موزه در کل کشور دستور مقام معظم رهبری بوده و استان کردستان به عنوان یکی از استان‌هایی که در خط مقدم جنگ بوده است نباید از این قافله عقب بماند.

به گفته مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی کردستان، اعتباری بالغ بر۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرده و امیدواریم با تلاش مسوولان و متولیان امر و همچنین تخصیص به موقع اعتبارات شاهد عملیاتی کردن این پروژه در کمترین بازه زمانی و بهره‌برداری از آن باشیم.

باباپیری از اجرای طرح خانه تکانی کاغذی در شهرستان دهگلان خبر داد و گفت: تمام دانش‌آموزان در ۱۶ اسفند ماه تمام کاغذهای خود را تحویل می‌دهند و نهال‌های درختان مثمری که در اختیارشان قرار می‌دهند را  می‌کارند.

وی با بیان اینکه خانه‌تکانی کاغذی طرح و ایده استان کردستان است، گفت: این طرح امسال به مرحله اجرا در می‌آید و امیدواریم به الگوی موفق تبدیل شود.

مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی کردستان اذعان داشت: حضور مدیران و کارکنان منابع طبیعی در میادین نماز جمعه،  توزیع رایگان نهال در بین نمازگزاران بعد از نماز، دیدار کارکنان منابع طبیعی استان با نماینده ولی فقیه و مسوولان ارشد استان و برگزاری مراسم نمادین غرس نهال توسط سازمان‌های مردم نهاد در امامزاده پیربابا قروه از برنامه‌های منابع طبیعی استان در طول هفته پیش رو خواهد بود.

باباپیری از  افتتاح تجمیعی پروژه‌های مدیریت آبخیزداری حوزه دزلی همزمان با همین هفته در استان خبر داد و گفت:  توزیع  ۶۰۰ هزار اصله نهال شامل مثمر و غیرمثمر در بین مردم نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی از استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های آبخیز و دارای منابع آبی فراوان نام برد و گفت: ۵  حوزه از مجموع ۱۲ حوزه آبریز کشور در کردستان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار از  ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار  مساحت استان کردستان برابر با  ۶۰ درصد را مراتع و جنگل تشکیل می دهد.

باباییری با بیان اینکه استان کردستان نسبت به سایر استان‌های از لحاظ آب و خاک و پوشش گیاهی در سطح مطلوب و مناسبی است، اذعان داشت: با داشتن بالغ بر ۷ میلیارد مترمربع آب از بارندگی‌ها جزء استان‌هایی هستیم که تمام آب استان از خود آن تامین می شود.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.