اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد: در چهارمین روز از نوروز تعداد ۳۰ دستگاه خودرو کلاسیک در خیابان‌های تاریخی اصفهان ویراژ و مسابقه دادند.

خودروهای قدیمی در خیابان های تاریخی اصفهان ویراژ دادند

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: این خودروهای کلاسیک که بیشتر از نوع پیکان، بنز، فولکس، آریا، شورلت از سال ۱۹۹۸  بودند، از صبح امروز  به صورت نمادین از سی و سه پل تا میدان تاریخی امام حرکت و خاطرات دوران قدیم را زنده کردند.

وی با بیان اینکه اصفهان با دارا بودن ۳۳۷ خودروی کلاسیک رتبه دوم بعد از تهران را دارد، افزود: حدود ۱۱ سال پیش انجمن خودروهای کلاسیک پایه گذاری شد تا از این خودروها که یکی از راه های جذب گردشگر و برگزاری برنامه های شاد برای گردشگران است، محافظت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از راه اندازی موزه تخصصی خودروهای کلاسیک در آینده نزدیک در اصفهان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات خودروهای کلاسیک در خیابان‌های تاریخی اصفهان به مناسبت های دیگر نیز در طول سال برگزار خواهد شد.

وی مهمترین هدف از برگزاری مسابقه خودروهای کلاسیک را فرهنگ سازی برای حفظ خودروهای کلاسیک و دستاوردهای قدیم صنعت خودروسازی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.