جوین- امام جمعه شهرستان جوین گفت: این دید و بازدید ها یک نوع انجام صله رحم است که در اسلام تاکید شده و مراودات و دوستی ها را افزایش می دهد.

انجام صله رحم در اسلام سفارش شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در دومین روز از سال جدید جمعی از معتمدین، اعضای شورای اسلامی و تعدادی ازمسئولین ادارات به دیدار امام جمعه، فرماندار و مدیر عامل کارخانه قند جوین رفتند.  

در حاشیه این دید و بازدید، مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان جوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

امام جمعه جوین در جمع بازدید کنندگان گفت: این دید وبازدید ها یک نوع صله رحم است و باعث پشتیبانی و دلگرمی و مراودات بین مردم ومسئولین می شود و اسلام هم برای انجام صله رحم تاکید کرده است.  

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی دلیری پور در این بازدید مدیر عامل کشت وصنعت جوین را مورد خطاب قرارداده و گفت: من به عنوان زبان گویای کشاورزان با شما صحبت می کنم و یک سئوال دارم، چگونه است که کارخانه قند جوین و دولتی ها برای ارائه خدمات خود ازجمله کود و بذر و سایر مایحتاج کشاورزان اول مطالبه وجه می نمایند، ولی موقع پرداخت مطالبات کشاورزان این دست و آن دست می کنند.  

وی تاکید کرد: کشاورزان شهرستان جوین نمی دانند دنبال مطالبات خود باشند، یا دنبال تهیه بذر و کود وسایر نیازمندی کشت و کارفصل آینده.  

دلیری پور اظهار داشت: حقیقتا من به عنوان یک فرد از جامعه شرمنده دست پینه بسته کشاورزان هستم، نمی دانم دولتی ها و کشت وصنعت جوین هم حداقل دغدغه جزئی در این مورد دارد.  

فرماندار شهرستان جوین درمقام پاسخگویی بر آمد و گفت: باید داستان کسانی که در کنار گود ایستاده اند و می گویند فلان فن را اجرا کن، بازگو کنم، دولت تمام توان خود را برای جامعه از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و رفاهی به کار بسته و دغدغه جدی دارد.  

حسین جمشیدی تاکید کرد: همه آن چه دولت در گیر مشکلات آن است، نمی توان در این جلسه باز گو کرد، ولی اشاره به گوشه ای از مشکلات که گریبان دولت را فشار می دهد، اعلام می کنم.  

وی خاطر نشان کرد: واردات بی رویه شکر وانباشته شدن در انبارها توسط بخش خصوصی خرید دولت از کارخانجات را کاهش داده و کارخانجات از پرداخت مطالبات کشاورزان عاجز شده اند.  

وی تصریح کرد: از دیگر مشکلات دولت تحریم های بانکی و سوء استفاده بعضی از خریداران نفت که به جای پرداخت پول نفت به بهانه تحریم ها کالاتحویل می دهند.  

جمشیدی اضافه کرد: از طرفی افزایش تولید محصولات کشاورزی و ظرفیت های محدود موجود، دولت را در انجام وظیفه به موقع با مشکل مواجه کرده است، در عین حال با رایزنی توانسته ایم تا الان بیشتر مطالبات کشاورزان را پرداخت کنیم و حداقل از سایر کارخانجات قند استان جلوتر هستیم.  

نماینده عالی دولت در شهرستان جوین گفت: دولت مجدانه برای رفاه حال مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و پیشرفت های حاصل شده در زمینه علمی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی بنا به اعلام مقام معظم رهبری در پیام نوروزی  مرهون تلاش شبانه روزی دولت با پشتیبانی مردم ولایتمدار سراسر کشور فراهم شده است.  

مدیر عامل کشت و صنعت جوین گفت: جنگ اقتصادی دنیا برای مهار انقلاب اسلامی ایران از سالها پیش آغاز شده و اخیرا شتاب گرفته است.  

سردار سید محمد حسینی خاطر نشان کرد: کشت و صنعت جوین برای استفاده بهینه از تولیدات جانبی کارخانه قند جوین از جمله ملاس مبادرت به احداث بزرگترین کارخانه اسید سیتریک در شهرستان جوین کرد، که بزرگترین کارخانه در سطح خاورمیانه است.  

وی تاکید کرد: بعد از سال ها تلاش کار گران زحمت کش این کارخانه اسید سیتریک راه اندازی و اولین محموله آن آماده صادرات شد، متاسفانه صاحبان قدرت اقتصاد جهانی موانع بزرگی از جمله کاهش قیمت جهانی را مطرح کرده و حتی دوستان خارجی ما در این قضیه با دشمنان همراهی کردند.  

حسینی اظهار داشت: مجموعه کشت و صنعت جوین با همه موانعی که پیش رویش بوده، ولی توانسته است به مشکلات فائق آید.  

وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته کارخانه قند جوین حدود ۶۰۰هزارتن چغندر قند بیش از دو برابر سال گذشته تحویل گرفته و با مساعدت فرمانداری و نمایندگان مجلس توانسته است،   بیش از ۹۰ در صد مطالبات کشاورزان را پرداخت کند.  

مدیر عامل کار خانه قند جوین با اظهار گلایه از بانک های ملی، صادرات، کشاورزی و ملت گفت: به جز بانک ملت که فقط به ۵۰ درصد وعده هایش عمل کرد، بقیه بانک ها به وعده ها خودعمل نکردند.  

وی تاکید کرد: با همه انتقاداتی که از هیئت مدیره و مدیر عامل کارخانه شده است، ولی تلاش مدیران رضایت کشاورزان بوده است و تا حدودی هم در این هدف موفق بوده ایم.  

لازم به توضیح است که نگین سبز خراسان رضوی که تا کنون ۸۰ درصد مردمش به کشاورزی و دامداری اشتغال داشته اند، با ایجاد کارخانجات فولادجوین که نام سبزوار را یدک می کشد، جمکو، اسید سیتریک، قند جوین و چندین کارخانه کوچک و پایین دستی به یک منطقه صنعتی تبدیل شده است و این شهرستان که به خطه مشاهیر هم معروف است، در۳۰۰کیلومتری غرب خراسان رضوی قرار دارد.  

خبرنگار: نقابی

                                                                                                                                                                                    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.