رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت:‌ ممنوعیت تردد خودروهای سنگین ساعت ۲۴ امروز به پایان می‌رسد.

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده‌های گیلان امشب به پایان می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پلیس گیلان، سرهنگ حسین محمدپور اظهار داشت: ممنوعیت تردد هر گونه وسائل نقلیه باری سنگین در محورهای استان گیلان ‌که از ساعت ۸ صبح امروز ۵ فروردین آغاز ‌شده بود ساعت ۲۴ به پایان می‌رسد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: تاکنون بیش از ۴۵ درصد تصادفات‌ منجر به فوت حادث شده در جاده‌های گیلان ناشی از انحراف به چپ خودروها است بنابراین رانندگان باید نسبت به رعایت مقررات اهتمام ویژه‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تجاوز به چپ خودروها جزء تخلفات حادثه ساز محسوب می‌شود گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی پلیس در گیلان تاکنون حوادث تلخی در برخی محورهای گیلان رخ داده که ناشی از سرعت و سبقت غیرمجاز خودروها است. 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان‌ بیان داشت:‌ سبقت‌های غیرمجاز و غیرضروری توسط برخی رانندگان نه‌تنها باعث وقوع حوادث و سوانح بسیاری می‌شود بلکه لذت سفر را به‌ویژه در ایام نوروز به کام دیگران هموطنان نیز تلخ می‌کند.

محمدپور به وضعیت ترافیکی امروز محورهای ورودی و خروجی استان نیز اشاره کرد و افزود: از صبح امروز یعنی ۵ فروردین در محور رودبار شاهد ترافیک ۴ کیلومتری ناشی از ورود حجم زیادی از وسائط نقلیه و تردد خودروها هستیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد:‌ در کمربندی آستارا نیز از صبح امروز شاهد ورود و خروج تعداد بسیار زیادی از خودروها هستیم به‌طوری‌که تاکنون در برخی ساعات این حجم تراکم و ترافیک به اوج خود رسیده است.

وی به ترافیک سنگین در ورودی شهر تالش نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ ‌در مبادی ورودی و خروجی مابقی شهرستان‌های استان گیلان نیز از صبح امروز شاهد جوی آرام همراه با ترافیکی سیار و بدون هیچ‌گونه مشکل و گره ترافیکی خاصی هستیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: جاده اسالم به خلخال نیز که دیروز به علت وزش باد،‌ وقوع آتش‌سوزی و ریزش سنگریزه از کوه به حاشیه جاده مسدود شده بود با حضور سریع نیروهای مربوطه بازگشایی شد.

محمدپور به یک مورد سانحه رانندگی در یکی از جاده‌های گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در حدود ساعت ۲ و نیم بامداد گذشته در مسیر رضوانشهر به سمت انزلی یک دستگاه سواری رانا با یک دستگاه خودروی سواری دیگر به شدت برخورد کرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان کرد:‌ در این سانحه رانندگی که به علت تجاوز به چپ خودروی سواری رانا رخ داد یکی از سرنشینان خودروی رانا در دم فوت کرد و مابقی سرنشینان با مصدومیت شدید راهی بیمارستان شدند.

محمدپور با تاکید بر اینکه ‌رانندگان باید از عجله و شتاب در هنگام رانندگی پرهیز کنند بیان داشت: انتظار داریم تمامی رانندگان به‌ویژه مسافران نوروزی که به استان گیلان سفر می‌کنند احترام به قوانین و مقررات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.