بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از بازدید ۱۰۵ هزار زائر از بقاع متبرکه استان در قالب طرح آرامش بهاری تا ۹ فروردین خبر داد.

۱۰۵ هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان شمالی بازدید کردند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، در بازدید از بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری دراستان اظهار داشت: ۱۰۵ هزار زائر در قالب طرح آرامش بهاری از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

وی افزود: ۱۰۵ هزار زائر و مهمان نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه جاری از بقاع متبرکه استان در قالب طرح آرامش بهاری بازدید کردند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: اجرای طرح آرامش بهاری از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری در ۴۵ امامزاده شاخص خراسان شمالی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی و میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی در حال اجرا است، تصریح کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، روانشناسی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، ارائه خدمات اسکان موقت به زائرین و گردشگران و آموزش‌های سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی در ادامه با اشاره به آماده‌سازی بقاع متبرکه برای اسکان مسافران نوروزی گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در بقاع متبرکه نیز اقامت کنند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار کرد: از اول اجرای طرح آرامش بهاری تاکنون مدت ۲ هزار و ۳۱۵ نفر در بقاع متبرکه خراسان شمالی اسکان یافتند.

وی همچنین یادآور شد: در قالب اجرای طرح آرامش بهاری امسال ۹ وقف جدید نیز به ثبت رسید که ۲ مورد در شیروان، ۲ مورد بجنورد و پنج مورد در فاروج است، بدین ترتیب تعداد کل موقوفات ثبت شده در استان به پنج هزار و ۴۹۹ وقف افزایش یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین درباره نام‌گذاری شعار سال هم گفت: مردم باید با خرید کالای ایرانی ضمن حمایت از کالای داخلی، زمینه اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

وی در پایان گفت: تشویق هر چه بیشتر مردم به خرید و مصرف کالای ایرانی یکی از راهکارهای تحقق شعار امسال به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.