بجنورد-فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به رشد ۸ درصدی کشف سرقت ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه گفت: با هوشیاری و تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی استان، در طول طرح نوروزی سال جاری ۶۸ سارق سابقه دار دستگیر و برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رشد ۸ درصدی کشف سرقت ها در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و تبریک سال جدید اظهار داشت: خوشبختانه استان خراسان شمالی در حوزه وقوع سرقت ها رتبه ۲۲ را در کشور کسب کرده که رتبه بسیار خوبی است.

این مقام ارشد انتظامی در استان افزود: در طرح نوروزی ۹۶ با تعداد ۲۱۲ مورد سرقت نسبت به سال ۹۵ با تعداد ۲۹۱ فقره، خوشبختانه وقوع سرقت ها ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به وقوع ۵۱ مورد جعل و کلاهبرداری در استان خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲۷ مورد کشف و تعداد ۱۹ کلاهبردار حرفه ای نیز دستگیر که به مراجع قضائی تحویل شدند.

سردار مظاهری همچنین با اشاره به اینکه ۳ متهم در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در استان دستگیر شدند، از کشف ۴۰۸ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال انواع کالای قاچاق در طول این مدت خبر داد.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به کشف ۱۱۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر در طول این مدت، از دستگیری ۲۷ نفر در این رابطه خبر داد و گفت: با اجرای ۱۶ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده و ۱۵ مرحله کنترل محور های مواصلاتی استان ۱۵ معتاد متجاهر و ۱۲ قاچاقچی دستگیر و به مراجع قضائی تحویل شدند.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطر نشان کرد: در این مدت ۹ هزار و ۱۲۳ مورد تماس مردمی با ۱۸ خط تلفن فوریتهای پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که این تعداد نشانگر رشد ۸ درصدی تماسها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه در طول این مدت ۲ هزار و ۶۶۲ فقره جرم در استان صورت گرفته افزود: در این راستا ۴۴۸ نفر دستگیر که ۸۵ درصد از این دستگیر شدگان بیکار بودند.

سردار مظاهری همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۳۱ فقره تصادف در محور های برون شهری استان به وقوع پیوسته و متاسفانه ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند، از رشد ۴۱ درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین علت این حوادث، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی نه تنها دغدغه پلیس بلکه دغدغه تمام مسئولان است، گفت: در این راستا معاونت اجتماعی استان با راه اندازی اتوبوس سیار مشاوره در پارکها و تفرجگاه های سطح استان به بیش از ۲۰۰ نفر از مسافران نوروزی خدمات مشاوره ای را به صورت رایگان ارائه نموده است.

سردار مظاهری در پایان با اشاره به اینکه در طول طرح نوروزی ۹۷ بیش از ۲۰ هزار نسخه بروشور آموزشی طراحی و چاپ شده و در اختیار مسافران قرار گرفته است، از چاپ و توزیع بیش از ۲ هزار جلد کتابچه آموزشی در طول این مدت توسط معاونت اجتماعی پلیس خراسان شمالی خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.