چناران -امام جمعه چناران بااشاره به بعثت نبی مکرم اسلام (ص)گفت: واقعه بعثت بزرگترین واقعه دینی والهی است چراکه آغاز رسالت آخرین پیامبر الهی وشروع دعوت به آخرین دین یعنی اسلام وآخرین کتاب یعنی قرآن است.

بعثت بزرگترین واقعه دینی و الهی/ قدرت روزافزون نظام علت تمام هجمه ها 

به گزارش خبرنگار قدس، نماز جمعه این هفته شهرستان چناران در آستانه مبعث نبی مکرم اسلام با حضور مردم شهیدپرور این شهر به امامت حجت الاسلام والمسلمین  مظفر تاجی در محل مصلی نماز جمعه این شهر باشکوه هر چه تمام تر برگزار گردید.

خطیب  جمعه چناران با تبریک مبعث پیامبراسلام(ص) گفت: واقعه بعثت رسول گرامی اسلام - صلی الله علیه وآله وسلم- را باید بزرگترین واقعه دینی و الهی دانست چرا که آغاز رسالت آخرین پیامبر الهی و شروع دعوت به آخرین دین یعنی اسلام و آخرین کتاب و معجزه جاویدان یعنی قرآن است. به‏ همین‏ دلیل این واقعه الهی،از اهمیت و منزلت والایی دراعتقادات دینی برخوردار است، چراکه در حقیقت خداوند بر بندگان خود منت گذاشته و با فرستادن رسول و نزول وحی و ابلاغ فرامین دینی، راه سعادت دنیوی و اخروی را برای بشر تعیین نموده است.

 فرهنگ ، ابزاری در راه گذار از جامعه جاهلی به اسلامی

امام جمعه چناران گفت: یکی از ابعاد  زندگی پیامبر اسلام - صلی الله علیه وآله وسلم- که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، شیوه آن حضرت در تبدیل جامعه جاهلی به جامعه اسلامی است. پاسخ به این پرسش که، پیامبر اسلام - صلی الله علیه وآله وسلم - چگونه توانست در فرصتی اندک و با امکاناتی ناچیز، آن چنان تغییراتی در سطح فرد و جامعه به وجود آورد که پس از مدتی، جامعه ای کاملا متفاوت با آن چه پیش از آن بوده است، پدید آورد، هر چه باشد، پاسخ به مشکلات عصرما و جامعه ما است.حضرت محمد - صلی الله علیه وآله وسلم - در جریان تغییر، تبدیل و گذار از جامعه جاهلی به جامعه اسلامی از شیوه های فرهنگی بهره جسته است. در راس اقدامات آن حضرت، اقدامات فرهنگی و محتوایی قرار داشته و به تعبیر امروزه، آن حضرت از تئوری فرهنگی، استفاده کرده است. براساس این نظریه، پس از آن که فکر، اندیشه و باور انسان تغییر کرد، رفتار و کردار او نیز تغییر خواهد کرد، لذا تغییر در محتوای باطنی انسان ها عاملی سرنوشت ساز به شمار می آید. حتی وقتی پیامبراسلام - صلی الله علیه وآله وسلم -تشکیل حکومت داد، باز هم به فکر و فرهنگ، اولویت  می داد.

 وی همچنین گفت: به ‏درستی می ‏توان امروزه تشخیص داد که جاهلیت قبیلگی چگونه در خدمت جاهلیت مدرن قرار گرفته و برای آنان خوش‏ خدمتی می‏ کند حکومت ‏هایی که بویی از دموکراسی و مردم ‏گرایی نبرده ‏اند و با استبداد و قدرت برآمده از قبیله و پیوندها و روابط قبیله ‏ای و خویشاوندی خود و به بهانه دفاع از دین اسلام و با سلطه بر منابع طبیعی همچون نفت و ثروت بادآورده  آن، قدرت ‏نمایی می‏ کنند، قدرت نمایی هایی که به ‏حق باید آن ‏را جاهلیت و از نوع قبلیه ای آن دانست.

 وی گفت:  باید با شناخت ویژگی‏های این دوران، از افتادن در مسیر ضلالت آن نجات یافت، مسیری که دولت‏های سلطه طلب غرب به هر شکلی می‏ خواهند کشورهای دیگر را به آن سوق دهند و دین که مهمترین عامل آگاهی و سعادت انسان هست را با تخریب واقعیت دین و با نشان دادن چهره خشن و نادرست از آن توسط گروه‏های خشونت طلب و افراطی همچون داعش، نابود کنند مسیری که متاسفانه برخی کشورهای عرب منطقه نیز آن ‏را طی می ‏کنند و فریب خورده برنامه این ‏قدرت‏ها شده ‏اند و با صرف هزینه و پول، اهداف آنان را اجرا می ‏کنند. آنچه که به تعبیر مقام معظم رهبری باید آن‏را «جاهلیت قبیلگی» معرفی نمود.

 قدرت روزافزون نظام علت تمام هجمه ها 

  وی با اشاره به دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با رهبرمعظم انقلاب وفرماندهی کل قوا فرمایشات ایشان مبنی بر اینکه:«علت تهاجم ‏های بی ‏سابقه کنونی برضد نظام اسلامی، قدرت روزافزون این نظام است،گفت:  در طول تاریخ ایران اسلامی هیچ مقطعی را نمی ‏توان یافت که کشورایران این ‏گونه آماج تهدیدات، تحریم‏ها و فشارهای گسترده نظامی، سیاسی و اقتصادی قدرت‏های سلطه باشد و اما در عین حال بتواند با اقتدار و توان کم ‏نظیر، اهداف و راهبردها و منافع ملی خود را بدون اتکاء به دیگران دنبال کند.

وی گفت: مردم ایران هیچگاه لذت استقلال را درک نکرده و همواره سایه سلطه بیگانگان بر اداره کشور را از طراحی و اجرای کوچک‏ترین پروژه‏ ها تا اداره ارتش و حتی انتخاب شاه، نخست‏وزیر، وزرا و حتی نمایندگان مجلس را تحمل می‏ کردند. به ‏همین ‏دلیل بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آنگاه که مردم ایران لذت استقلال و نفی سلطه بیگانگان را چشیدند، برای حفظ و تداوم آن از هرگونه ایثارگری و گذشت از منافع خود، دریغ نکردند تقدیم ۱۶ هزار شهید در مقابل تروریسم کور وابسته به بیگانه و بیش از ۲۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی، نشانگر این اراده و عزم ملی است. عزمی که تداوم آن اکنون علاوه بر تثبیت اقتدار درون ‏زای ایران اسلامی، الگویی کارآمد از نظام دینی را به جهان معاصر عرضه کرده است.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران وفروریختن آرایش قدرت  دوبلوک شرق وغرب 

   وی گفت: با مروری بر روند چهل ساله گذشته تحولات  منطقه و حتی آرایش قدرت‏های جهانی پس از جنگ جهانی دوم، به ‏جرأت می ‏توان گفت که پیروزی انقلاب اسلامی، آرایش سنتی قدرت بین دو بلوک شرق و غرب را فرو ریخت و پس از فروپاشی ابر قدرت شرق و تضعیف بلوک غرب، جهان آرایش  متفاوتی را تجربه می ‏کند این امر را به آسانی می ‏توان در سخنان اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا که هفته گذشته اذعان کرد که استراتژی‏ های گذشته آمریکا در هفده سال گذشته، به رغم هزینه ‏کرد بیش از ۷ تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) شکست خورده و آمریکا ضعیف و ضعیف ‏تر شده، ملاحظه کرد.

  وی همچنین  گفت: کالبد شکافی ابعاد این اعتراف، مؤلفه ‏های اصلی قدرت ایران اسلامی را آشکار می‏ کند: ناکامی و شکست آمریکا و متحدان منطقه ‏ای این کشور در جنگ هشت ساله علیه ایران، شکست در موضوع اشغال عراق و تداوم گرفتاری‏ هایش درافغانستان، تنها به تثبیت بیشتر موقعیت ایران دراین دو کشور و منطقه انجامید. شکست در دو جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه با حزب ‏الله لبنان و مقاومت فلسطین که باز هم محصول آن تثبیت موقعیت و اقتدار ایران و جبهه مقاومت در منطقه شد. 

وی بااشاره به استراتژی آمریکا در راه اندازی  جنگهای نیابتی گفت: استراتژی بعدی آمریکا جنگ نیابتی بود، در این جنگ، آمریکا که از مقابله مستقیم با ایران ناامید شده بود، با تحریک متحدان منطقه‏ ای و تقویت گروه‏های تروریستی نظیر داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام و... سعی کرد در عین تضعیف و شکست جبهه مقاومت، امنیت متزلزل رژیم صهیونیستی را که طی این سه دهه در معرض فروپاشی قرار گرفته بود، تثبیت کند، اما استراتژی جنگ نیابتی نیز درعین تحمیل هزینه‏ های زیاد برجهان اسلام، به ‏دلیل مقابله قدرتمندانه و هوشمندانه ایران و نیروهای جبهه مقاومت با آن به پیروزی جبهه مقاومت و پویاتر و قوی ‏تر شدن آن انجامید.

 وی گفت: مروری بر مواضع اخیر سران نظام سلطه علیه ایران اسلامی بیانگر آن است که آن‏ها به ‏دلیل این شکست‏های متعدد و برای مهار اقتدارایران به هر قیمتی تأکید داشته و ترامپ آشکارا از اروپا خواسته است که با تشدید فشارها و تحریم‏ها علیه ایران با اوهمراه شوند. این‏ راهبردها عبارتنداز:

  مهار قدرت موشکی و نظامی ایران از طریق تصویب قطعنامه ‏ها و تشدید تحریم‏ها و معرفی سپاه به‏ عنوان نیروی تروریستی‏، مهار نفوذ منطقه ‏ای ایران‏، مهار پیشرفت‏های علمی و هسته ای ایران‏، مهار توان سایبری ایران‏، برهم زدن انسجام داخلی ایران با حمایت از آشوب‏ها و اغتشاشات‏، تضعیف موقعیت و جایگاه رهبری نظام اسلامی از طریق شبهه افکنی‏، مقابله با تفکر انقلاب اسلامی از طریق مدل ‏سازی اسلام میانه ‏رو درعربستان‏ و...اگرچه راهبردهای دیگری را می‏ توان افزود، اما همگی آن‏ها بیانگر یک واقعیت است و آن اینکه، تشدید تحریم ‏ها و فشارها علیه ایران، نه به ‏دلیل ضعف وناکارآمدی نظام اسلامی، بلکه به‏ دلیل قابلیت و توانمندی ایران اسلامی و ویژگی‏های فکری و ساختاری آن در قالب نظام ولایت فقیه، و عمق نفوذ و پایگاه آن در منطقه و جهان اسلام  و آمادگی و حضور در صحنه مردم به رغم تحریم‏ های فلج کننده اقتصادی و توطئه ‏های مختلف امنیتی، سیاسی و... دشمنان است.

هجمه های دشمن علیه ارتش و نامیدن ارتش بعنوان یک نیروی ضدمردمی پس از انقلاب

   وی با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نامیدن این روز به اندیشه و تدبیر حضرت امام (ره) یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار تاریخی انقلاب اسلامی در راستای حفظ و انسجام نیروهای نظامی نظام اسلامی محسوب می ‏شود؛ چراکه با پیوستن نیروهای ارتشی در ما‏ههای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی به حرکت انقلابی مردم ایران و نیز حمایت از نظام اسلامی با سرکوبی حرکت‏های ضدانقلابی ازجمله نا آرامی ‏ها در منطقه ترکمن ‏صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی (سابق) توسط گروهک‏ های چپ و نیز نا آرامی ‏هایی در کردستان و آذربایجان غربی، توطئه ‏ها و جنگ روانی شدیدی با هدف تخریب  و انحلال علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به ‏دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند.

 حمله به تیفور توسط صهیونیست ها و زمینه سازی محور آمریکایی-صهیونیستی

       وی با اشاره به پشت پرده حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه تیفور سوریه گفت: ‏وقوع این حمله را می‏ توان زمینه‏ سازی محور آمریکایی - صهیونیستی برای شروع فصل جدیدی از تنش و بحران در منطقه ارزیابی کرد با این حال بدیهی است که بروز هر گونه تنش جدید در منطقه صرفا به زیان جبهه مقاومت و منطقه تمام خواهد شد زیرا با پاکسازی غوطه شرقی وآزاد شدن مناطق اشغالی گروه‏های تکفیری دولت و ارتش سوریه قادر شده‏ اند تا به‏ خوبی اقدام به اعمال حاکمیت قانونی در سرتا سر خاک سوریه نمایند. لذا جبهه آمریکایی - صهیونیستی با این پیش فرض که بازگشت ثبات به سوریه منجر به تهدید شدن امنیت فلسطین اشغالی خواهد شد، با بهانه کردن حوادثی مانند  واقعه دوما در تلاش برای جبران شکست‏های جبهه عربی - تکفیری و برای تزریق تنش و درگیری مجدد در منطقه هستند لذا با نظر به شرایط حساس فعلی منطقه لازم دیده می ‏شود که جبهه مقاومت با هوشیاری نسبت به رصد تحرکات جبهه دشمن غربی - عبری اقدام نموده و سیاست‏های خنثی سازی فتنه جدید را سریعا در دستور کار قرار دهند تا دشمن با بهره ‏گیری از وضع موجود قادر به خلق بحرانی دیگر در منطقه نباشد.

 صیانت از حریم خصوصی افراد در پیام رسان های داخلی

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به صیانت از حریم خصوصی مردم در پیام ‏رسان‏های داخلی‏ گفت: یکی از دغدغه ‏های مطرح شده برای کاربرانی که قرار است به پیام رسان ‏های داخلی کوچ نمایند، موضوع «امنیت حریم خصوصی» است که رهبر معظم انقلاب در دیداری که ظهر دوشنبه با جمعی از مسؤولان و مدیران نظام داشتند، با ابراز خرسندی از تبدیل شدن مطالبه ایجاد پیام ‏رسان‏ها و شبکه‏ های اجتماعی داخلی به مطالبه ‏ای عمومی، تأکید کردند: «مسؤولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود. متصدیان کار در دستگاه‏های دولتی و قضایی مراقبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و اسرار آن‏ها محفوظ بماند.»زیرا  تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر لزوم صیانت از حریم خصوصی افراد می باشد که هرگونه تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم را «حرام شرعی» خواندند،  واین نشان می ‏دهد که نظام اسلامی در حفاظت از حقوق مردم، مصمم و بدون اغماض برخورد خواهد کرد از سوی دیگر کارشناسان حوزه فناوری با اشاره به آماده شدن کوچ کاربران ایرانی به سمت پیام رسان‏های داخلی بر این مسأله تأکید دارند که انتقال ده‏ها میلیونی کاربران، قطعاً با مشکلاتی همراه خواهد بود اما تحمل و صبوری کاربران می تواند در درازمدت منافع کلان و بی‏ نظیری را نصیب ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران نماید.

حمایت از تلاشهای دولت در کنترل نرخ ارز

      وی با اشاره به لزوم حمایت از اقدامات دولت در تنظیم نرخ ارزگفت: گرچه برخی از چهره ‏های اقتصادی و منتقدان دولت افزایش نرخ ارز را ناشی از نحوه مدیریت بازار و سیاست‏های اقتصادی و قرار دادن همه تخم ‏مرغ‏های دولت در سبد برجام دانستند؛ اما واقعیت این است که اوضاع سیاسی کشور و وضعیت اقتصادی حاکم بر آن، به ‏هیچ ‏عنوان تاب و توان بحث و طرح مباحث حاشیه ‏ای، عوام‏ فریبانه و استفاده ابزاری از قیمت ارز برای نیل به اهداف سیاسی را ندارد و  همه احزاب و جریان‏های سیاسی با هر گرایشی که دارند، باید آستین همت را بالا زده و از اقدامات دولت در کنترل ارز حمایت نمایند.

    وی همچنین گفت:  در شرایطی که شاخص‏ های اقتصادی خوب نیست و معضلاتی، چون رکود تورمی در اقتصاد کشور مشاهده می ‏شود، گروه‏ها و جریان‏های سیاسی باید به جای طرح این مباحث و تقابل‏ های سیاسی در مسیر هم ‏افزایی با تصمیمات اتخاذ شده در کنترل قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی گام بردارند و از تقابل ‏های خسته ‏کننده،بی ‏نتیجه و تکراری سیاسی بپرهیزند.

        اکنون همه نیروهای کشور اعم از قوای سه‏ گانه و نهادهای گوناگون البته با حمایت و همراهی مردم برای برون ‏رفت از وضعیت بد اقتصادی باید آستین همت را بالا زده و برای ایجاد اقتصاد درون‏ زا و خوداتکا در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، در راستای حمایت از سرمایه وطنی، پول ملی و کارگر ایرانی اقدامات جدی انجام داده و گام‏هایبلندی را بردارند تا ان‏شاءالله بتوانیم بر معضلات و مشکلات اقتصادی نیز فائق آییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.