تربت جام ـ قائم مقام مشارکت های سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۲۸ درصدی مشارکت های مردمی در کشور خبرداد و گفت: در سال ۹۶ نسبت به سال قبل مشارکت های مردمی ۲۸ درصد در کشور افزایش یافته است که امیدواریم در سال جاری این افزایش مشارکت های مردمی روند صعودی داشته باشد.

 مشارکت های مردمی ۲۸ درصد افزایش یافته است

محمد علی کوزه گر، که در حاشیه همایش ملی خیرین روستا در تربت جام حضورداشت به خبرنگارقدس آنلاین گفت: بهزیستی باید ظرفیت خود را در پذیرش کار خیر افزایش دهد. در  سال ۹۶ نسبت به سال قبل مشارکت های مردمی ۲۸ درصد در کشور افزایش یافته است که امیدواریم در سال جاری این افزایش مشارکت های مردمی روند صعودی داشته باشد. حضور بهزیستی در جمع خیرین و تشویق خیران برای جامعه هدف بهزیستی بوده و فرهنگ نیکوکاری در جامعه شکل گرفته وچون  در فرهنگ ایرانی ما  و  آموزه های دینی به  کار نیک توصیه فراوان شده است.

ایجاد اشتغال از اهداف سازمان بهزیستی

وی همچنین به برنامه سال ۹۷ سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد وگفت: با توجه به اینکه سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است و بخش مهمی از کارهای حوزه بهزیستی ایجاد اشتغال برای جامعه هدف است. کشور باید بسوی اشتغال زایی حرکت کند، ما هم در جهت تقویت تولید و شناساندن جامعه هدف در کشور گام های مهمی برخواهیم داشت.

وی گفت: برای تامین مسکن مددجویان در سال جدید برای خانواده های دومعلول تلاش خواهیم کرد و دراستان خراسان و در کشور امسال خانواده ای با دو معلول بدون مسکن نخواهند بود و تمهیداتی اندیشیده شده است.

قائم مقام  مشارکت های سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: بهزیستی یک خانواده نیازمند است و بیش از ۵ میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار داده بطوریکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این جمعیت معلولین جسمی حرکتی هستند که نوع زندگی و تغذیه شان با انسانهای عادی متفاوت است و با توجه به بودجه اندک بهزیستی چه اعتباری را باید صرف این قشر نیازمند کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: بهزیستی حدود ۹۰ درصد از خدمات خود را برون سپاری کرده است و لازم است برای کیفیت خدمات در بخش های توان بخشی، مسکن و اشتغال بیشتر تلاش کنیم.

 شرکت های خودرو سازی کشور مسئولیت اجتماعی ندارند

کوزه گر با اشاره به اینکه  شرکت ها همچون  خودر وسازی کشور  نسبت به مسئولیت اجتماعی در جامعه عقب مانده است  گفت: همه شرکت ها، سازمان ها و نهادها که در جامعه ای زندگی می کنند و از مواهب جامعه برخوردار می شوند باید نسبت به جامعه خودشان مسئولیت پذیر باشند و شرکت های تولید کننده در حوزه مسئولیت اجتماعی عقب هستند. شرکت ها و سازمانها نه تنها به مسئولیت اجتماعی که یک کار اخلاقی و وظیفه شان است نمی پردازند بلکه جبران آسیب هایی که به جامعه وارد می کنند را نمی پذیرند.

رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی بهزیستی کشورتصریح کرد: شرکت های خودرو ساز در سال ۲۰ هزار کشته  می دهند و بخشی مربوط به جاده است اما بیشتر این حوادث جاده ای مربوط به خودروهاست و این خودروها استاندارد های لازم را ندارند.

وی گفت: بیشتر این تلافات جاده ای مربوط به خودرو های داخلی هستند که علاوه بر سالی ۲۰ هزار تلفات جاده ای حدود ۴ برابر این حوادث معلول  در پی دارد.

رسانه ها «مسئولیت اجتماعی» را از مدیران مطالبه گری کنند

وی گفت: از رسانه ها  انتظار داریم نسبت به مقوله مسئولیت اجتماعی از شرکت ها نسبت به جامعه مطالبه گر باشند و رسانه ها باید از مدیران این شرکت بخواهند تاکنون چه کاری در حیطه مسئولیت اجتماعی برای جامعه انجام دادند و لازم است این مسئولیت اجتماعی با همکاری رسانه پررنگ و در بین مدیران نهادینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.