مشهد-جلسه ساماندهی اراضی بزرگ منطقه چهار و بررسی فرصت های سرمایه گذاری این منطقه با حضور مهندس نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت ها و آقای فیضی رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی شورای اسلامی شهر مشهد، شهردار و مسئولین شهرداری منطقه چهار برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین، احمد نوروزی در این جلسه گفت: منطقه ۴ دارای فرصت های زیادی برای انجام مطالعات اقتصادی و احداث مجموعه های مختلف جهت درآمد زایی است.

نوروزی بر ساماندهی اراضی بزرگ قبل از ساخت و سازهای شهروندان تاکید کرد و ادامه داد: شهرداری باید یک گام زودتر از مردم حرکت کند و قبل از ساخت و سازهای شهروندان، به منظور جلوگیری از مشکلات آینده، کاربری های مختلف اراضی را مشخص کند.

وی با بیان اینکه بدون کمک و همکاری مردم ساماندهی اراضی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: در همین راستا با ایجاد گروه های تخصصی، آموزش شهروندان و برقراری تعامل دوسویه با آنها با هدف توسعه شهری، در اجرای ساماندهی اراضی بزرگ به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد از تشکیل ۲۰ گروه تسهیل گری جهت ساماندهی و بازآفرینی محلات در بافت فرسوده خبر داد و افزود: این فرصت برای ساماندهی مناطق حاشیه ای شهر و بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده فراهم شده است.

نوروزی بر ضرورت انجام مطالعات کارشناسی و باز طراحی اراضی بزرگ منطقه تاکید کرد و عنوان داشت: در این گروه­ها اراضی، کارگاه ها و صنایع غیرفعال جهت استفاده و بازیابی برای درآمد زایی شناسایی می شوند.

فیضی رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد، منطقه چهار را از مناطق فعال حاشیه شهر عنوان کرد و اظهار داشت: این منطقه در سال گذشته توانسته بیش از ۱۰۰ درصد درآمد مصوب را کسب کند که این امر نشان دهنده رضایت شهروندان از خدمات شهرداری منطقه چهار می باشد.

وی تصریح کرد: اراضی بزرگ در منطقه ۴، ظرفیت های خوبی جهت سرمایه گذاری است که تعیین تلکیف آن ها بستری مناسب برای درآمد زایی و ایجاد اشتغال و در نتیجه توسعه اقتصادی این منطقه فراهم خواهد کرد.

شهردار منطقه چهار مشهد در این جلسه گفت: ۱۶ درصد از بافت فرسوده شهر مشهد در منطقه چهار است و زمین های زیادی در این منطقه وجود دارد که تعدادی از آن ها تعیین تکلیف شده است.

غلامرضا غلامی با بیان اینکه تعداد زیادی از زمین های بزرگ منطقه ساماندهی نشده است، ادامه داد: زمین های حاشیه پنجتن، زمین های جنب بوستان بهشت در محدوده خیابان علامه طباطبایی و بلوار نبوت و ... از جمله این اراضی که نیازمند ایده و فکر جدید است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات این منطقه اراضی راه آهن است و موجب جداشدن منطقه چهار از حرم مطهر شده، که با تعیین تکلیف و ساماندهی  این اراضی می توان فرصت های مناسبی جهت سرمایه گذاری بخش های خصوصی و دولتی در حاشیه بلوار طبرسی جنوبی ایجاد کرد و گامی موثر برای توسعه رونق اقتصادی منطقه و شهروندان برداشت.

وی در پایان از ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح علاوه بر ساماندهی ۱۰۰۰ واحد صنفی مزاحم برای ۵۶۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد خواهیم کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.