بجنورد- رئیس تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی با مشکل کارگران مازاد مواجه است.

شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی با مشکل کارگران مازاد مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این شرکت در ابتدا به صورت یک مجموعه انتفاعی دولتی بوده که برای حمایت از بیماران جزامی در شهرستان مانه و سملقان در دوران قبل از پیروزی انقلاب تشکیل شد، افزود: بعد از مدتی آن مجموعه به کمیته امداد تحویل داده شد و بعد از آن نیز از کمبته امداد خلع ید و در سال ۸۸ تبدیل به شرکت سهامی زراعی شد.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته این شرکت با مشکلات متعددی مواجه بود، ادامه داد: اما با تزریق اعتبارات خوبی مقداری از این مشکلات رفع شد بطوریکه هم اکنون در حوزه آب و خاک، توسعه باغات و دام و ... اقدامات خوبی انجام شده است.

ناصری مقدم با بیان اینکه تعداد زیاد کارگرها یکی از مشکلات اساسی این شرکت است، اظهار کرد: این کارگرها در زمانیکه شرکت تحت پوشش کمیته امداد بود رسوب کردند و در حال حاضر هزینه های کارگری این شرکت حدود ۳.۵ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: اگر کارگرهای مازاد اخراج شوند هزینه سنوات هر یک از آن ها ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است و از سوی دیگر در حال حاضر تعدادی از کارگرها ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از شرکت مطالبه دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین یکی دیگر از مشکلات این شرکت آن است که اسنادش به نام خودش نیست در نتیجه نمی تواند اقداماتی همچون اخذ تسهیلات را انجام دهد.

وی تاکید کرد: اگر اسناد به نام خود شرکت زده شود این شرکت سهامی زراعی می تواند از اتکاء به دولت خارج شود.

رئیس تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: پیگیری های لازم برای اینکه اسناد شرکت سهامی زراعی بکهده رضوی به نام خود این شرکت زده شود در حال انجام است.

وی در ادامه درباره انبارهای ذخیره گندم متعلق به سازمان تعاون روستایی استان نیز اظهار کرد: انبارهای موجود، انبارهایی چند منظوره و موقت برای نگهداری موقت محصولات کشاورزی هستند.

ناصری مقدم تصریح کرد: بعد از اینکه خرید تضمینی گندم به اتمام رسید شرکت غله استان موظف است تا هر چه سریع نسبت به تخلیه گندم و انتقال آن به سیلوها اقدام کند.

وی افزود: اما این شرکت قبل از ذخیره سازی گندم به هنگام خرید تضمینی، اقدام به ضدعفونی و پاک سازی انبارها می کند تا مشکلی در خصوص مسائل بهداشتی به وجود نیاید.

این مقام مسئول درباره خریدهای تضمینی که توسط تعاون روستایی استان در سال جاری صورت می پذیرد نیز گفت: قرار دارد خرید گندم با شرکت غله منعقد شده است که این سازمان نقش مباشر و شرکت غله نقش عامل را ایفا خواهد کرد.

وی افزود: برای خرید دانه های روغنی نیز در حال انعقد قرار داد هستیم و از سوی دیگر آماده خرید محصولاتی همچون کشمش و زعفران نیز خواهیم بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.