اهواز_ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با افزایش ۱۰۰ مگاولت آمپری پست چغازنبیل، از تابستان ۹۵ تاکنون افزایش ۶۶۲ مگاولت آمپری در ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع این شرکت صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه، رشد حدود ۱۹۴ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۱۹۴ درصدی ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع برق در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، محمود دشت بزرگ در خصوص اقدامات انجام شده در پست چغازنبیل اظهار کرد: عملیات نصب و راه‌اندازی دو دستگاه ترانسفورماتور ۳۳/۱۳۲ کیلوولت از ۳۰ به ۵۰ مگاولت آمپر (جمعا ۱۰۰ مگاولت آمپر) به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: ارزش سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این پست ۴۷ میلیارد ریال بوده و یکی از اهداف آن تامین و پایداری برق شبکه‌های آبیاری تحت فشار خوزستان (طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری) است.

دشت بزرگ، از مهمترین اهداف افزایش ظرفیت پست چغازنبیل را ظرفیت سازی در این منطقه (شوش) مشکل‌دار دانست و افزود: افزایش ضریب اطمینان و پایداری و توسعه شبکه برق جهت مشترکین خانگی و صنعتی، افزایش پایداری، کاهش محدودیت و احتمال خاموشی شبکه توزیع و افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع از اهداف افزایش ظرفیت پست ۳۳/۱۳۲ کیلوولت چغازنبیل است.

وی افزود: با افزایش ۱۰۰ مگاولت آمپری پست چغازنبیل، از تابستان ۹۵ تاکنون افزایش ۶۶۲ مگاولت آمپری در ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع این شرکت صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه، رشد حدود ۱۹۴ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.