کرج- استاندار البرز همراه با جمعی از معاونین و مدیران استانی و مسئولان ارشد شهری از خط ۲ قطار شهری کرج بازدید به عمل آوردند و در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گرفتند.

پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی خط ۲ قطار شهری کرج در فاز نخست

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، دراین بازدید که صبح امروز دوشنبه صورت گرفت استاندار البرز خواستار تسریع در تکمیل خط ۲ مترو با توجه به روند فزاینده ترافیک و آلودگی هوا شد و از حمایت ویژه استانداری البرز از این طرح ملی خبر داد.

محمدعلی نجفی از مذاکره با شورای عالی فنی کشور برای اصلاح قیمت پروژه مترو خبر داد و بیان کرد: دولت به پرداخت سهم ۵۰ درصدی خود از پروژه مترو متعهد است، خوشبختانه دوره جدید مدیریت شهری کرج نیز نظارت بر پیمانکار را ارتقاء بخشیده و با جدیت به دنبال تکمیل خط ۲ مترو می باشد که در سال ۹۷ نیز اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: فاز یک خط ۲ دو قطار شهری کرج شامل ۱۴ ایستگاه به طول ۱۴.۸ کیلومتر است که ۱۶ دستگاه هواکش های میان تونلی، ۱ واحد پست برق فشار قوی، ۳ عدد سازه های سه راهی، ۱ پایانه و ۷ کیلومتر کابل کشی برق ۶۳ کیلووات را شامل می شود و از تامین منابع مالی باید به عنوان مهمترین نیاز پروژه در مقطع زمانی کنونی یاد کرد.

 محمد نبیونی از پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج خبر داد و بیان داشت: بازبینی و ارسال لایحه ترمیم مبلغ پیمان به شورای عالی فنی، تشکیل جلسات کارگروه های «اجرایی و فنی»، «املاک و تملکات» و «تامین منابع مالی و حقوقی»، پیگیری تامین واگن از طریق وزارتخانه های ذیربط و پیگیری تعیین سهم شهر کرج از پروژه های تعریف شده کشور، پیگیری فایناس، تهیه برنامه های زمانبندی کوتاه مدت و بلند مدت، تامین سوزن ها و کراس اورهای مسیر F-K و انتقال آن به انبار پروژه و تامین و تخصیص مصالح مورد نیاز از اقدامات انجام شده جهت راه اندازی مجدد پروژه می باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج نیز طی سخنانی بیان داشت: در حال حاضر بالغ بر ۱۷.۶۱۰ میلیارد ریال در بخش کارهای ساختمانی با احتساب تعدیل و هزینه بالاسری ارزش افزوده اعتبار نیاز داریم که به صورت میانگین ماهانه ۴۸۹ میلیارد ریال را شامل می شود.

احد رسولی افزود: همچنین ۲۳۶ میلیون یورو معادل ۱۲.۰۲۶ میلیارد ریال در بخش تجهیزات نیاز داریم که میانگین ماهانه آن ۳۳۴ میلیارد ریال است، در مجموع اعتبار کل مورد نیاز برای بهره برداری فاز یک پروژه طی سه سال برابر ۳۰.۱۷۶ میلیارد ریال (میانگین ماهانه ۸۳۸ میلیارد ریال) خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.