انزلی-رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طی سال های اخیر یکی از اولویت های دولت حل مشکلات آموزش و پرورش و بهبود معیشت فرهنگیان بوده و در این زمینه اقداماتی نیز انجام داده اند.

حل مشکلات و بهبود معیشت فرهنگیان اولویت دولت در سال های اخیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم همایش تجلیل از معلمان نمونه گیلان در شهرستان انزلی برگزار و در پایان این همایش از ۶۰ معلم نمونه گیلانی تجلیل و تقدیر شد.

معاون رئیس جمهور در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: استاد شهید مطهری نماد و الگوی یک تفکر اسلامی و انقلابی بود.

محمد باقر نوبخت با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی و اخلاقی استاد مطهری، افزود: استاد مطهری در حوزه های فلسفی، نبوت و مهدویت نگاهی ژرف و عمیق داشتند که باید تبیین و تشریح شود.

وی در ادامه با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان می تواند در حوزه فلسفه انتظار با محوریت نبوت، امامت، خاتمیت و مهدویت این استاد گرانقدر یک فعالیت تحقیقاتی انجام دهند، گفت: این آمادگی وجود دارد که برخی از این مقالات و تحقیق و پژوهش ها به یک کتاب تبدیل شده و در راستای تبیین آن کارگاه آموزشی برگزار شود.

نوبخت از فرهنگیان و معلمان خواست تا عملکرد دولت طی پنج ساله گذشته را نقد و بررسی کرده و نظرات، ایده ها و انتقادات خود را به رشته نگارش درآورند و دولت آماده شنیدن و دریافت نقدها و پیشنهادات شما است.

 وی با اشاره به اینکه دولت طی پنج سال اخیر گام هایی در راستای شکست محاصره اقتصادی در قالب برجام برداشته است، افزود: این یک تصمیم جمعی در دولت بوده و کسی نمی تواند اکنون بگوید که سهمی در آن نداشته یا آن را قبول ندارد برای بهبود این وضعیت تا انتهای این مسیر را طی می کنیم.

هفته معلم، توجه و تقدیر نسبت به مقام علم و کرامت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: کلید توسعه کشور در دست معلمان است و معلمان، گلهای فضیلت را به جامعه تقدیم می کنند.

مهدی حاجتی نیز در این مراسم افزود: در زمینه آموزش در گیلان تلاش کردیم سطح آموزش و پرورش را از نگاه راهبردی به برنامه ریزی عملیاتی تبدیل کنیم و در این راه از همه ظرفیت ها به صورت علمی استفاده کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه گیلان جزو ۱۰ استان برتر کشور در شورای آموزش و پرورش است، گفت: برگزاری یک لیگ علمی با رقابت مبتنی بر سطح مدرسه تا استان در دستور کار ما قرار دارد.

حاجتی  همچنین افزود: از افتخارات دیگر آموزش و پروش گیلان این است که دانش آموزان گیلانی رتبه ششم را در کنکور سراسری برای چندمین سال  پیاپی در کشور به دست آورده اند.

وی  با تاکید بر اینکه هدف ما ارتقای آموزش و پرورش استان است، گفت: برای نهادینه شدن این هدف از همه ظرفیت های برون سازمانی هم استفاده می کنیم و تعامل آموزش و پرورش با همه نمایندگان مجلس  در راستای بهره مندی از این ظرفیت ها  است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اجرای طرح "نهضت فرهنگ پیشگیری" توسط آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: در این طرح تلاش می‌کنیم تا خود مراقبتی در مقابل آسیب‌های اجتماعی را به مربیانمان بیاموزیم.

تربیت‌ انسان‌های ماهر اصلی‌ترین راهکار رفع مشکلات است

استاندار گیلان تربیت‌ انسان‌های ماهر را اصلی‌ترین راهکار رفع مشکلات دانست و اظهار داشت: بنای تربیت انسان‌های کارآمد در آموزش و پرورش گذاشته می‌شود و دانشگاه، محلی برای تکمیل آن است.

مصطفی سالاری اظهار داشت: پیشرفت و توسعه جامعه به وسیله معلمان و با تربیت نسل‌های آینده کشور رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: ما مدیران در اقداماتمان به دنبال اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت و عمرانی هستیم اما ثمره تلاش معلمان هرچند بلندمدت است اما اثرگذارتر از اقدامات ماست.

استاندار گیلان تاکید کرد:  بسیاری از کشورهای جهان با توجه و حمایت از منابع انسانیشان به توسعه دست پیدا کرده‌اند و آموزش و پرورش بنیان پیشرفت و توسعه است.

سالاری خاطرنشان کرد: استان گیلان از مواهب الهی بسیاری برخوردار است و استفاده مناسب از نیروهای انسانی کارآمد سبب می‌شود تا بتوانیم از این مواهب الهی بهره بیشتری ببریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش در استان گیلان تصریح کرد: هیچ کاری برای ما مهم‌تر از آموزش و پرورش نیست و در حد توانمان از آن حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

استاندار گیلان تربیت‌ انسان‌های ماهر را اصلی‌ترین راهکار رفع مشکلات دانست و اظهار داشت: بنای تربیت انسان‌های کارآمد در آموزش و پرورش گذاشته می‌شود و دانشگاه، محلی برای تکمیل آن است.

سالاری با تاکید بر اینکه برگزاری لیگ‌های علمی سبب ترغیب و برجسته شدن دانش‌آموزان موفق در جامعه می‌شود، عنوان داشت: حمایت از معلمان در آینده کشور بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه ایران سرزمینی دارای ظرفیت و پتانسیل های بسیار در حوزه های مختلف است، گفت: داشتن و تربیت نیروی انسانی متخصص در راستای بهره برداری درست از این ظرفیت ها لازم و ضروری است که این مهم نیز در سایه توجه به حوزه آموزش و پرورش محقق می شود.

  درسی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم از  ۶۰ معلم برگزیده استان گیلان تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.