یزد - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و تلاش برای بالا بردن سرانه مطالعه در استان جزو اولویت‌های اصلی این اداره در سال جاری است.

افزایش سرانه مطالعه در استان اولویت اصلی کتابخانه‌های یزد است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل ازروابط عمومی کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، درنخستین نشست شورای اداری این اداره با بیان اینکه کتابخانه‌های یزد در سال ۹۶ شاهد پیشرفت‌های چشمگیری درحوزه‌های مختلف بوده‌اند، اظهارداشت: بازگشایی چندین کتابخانه در شهرستان‌های مختلف، برگزاری موفق هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و اجرای مطلوب طرح کتابخانه‌گردی در سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، گوشه‌ای از فعالیت‌های پردامنه اداره کل کتابخانه استان در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در سه سال گذشته اقدامات عمرانی پرحجمی در کتابخانه‌ها صورت گرفته است و در کنار این فعالیت‌ها، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و همچنین تجهیزات فناوری اطلاعات بیشتر کتابخانه‌ها نوسازی و بهسازی شده که همه این امور در راستای رسیدن زیرساخت کتابخانه‌ها به نقطه‌ای مطلوب و قابل قبول بوده است.

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: آنچه در سال جدید در دستور کار کتابخانه‌های عمومی استان قرار خواهد گرفت و از همه همکاران کتابداران و ستادی نیز انتظار می‌رود در این راستا حرکت کنند، اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و تلاش برای بالا بردن سرانه مطالعه در استان است.

وی با تأکید بر اینکه سیاست نهاد در سال جاری، توسعه کمی کتابخانه‌ها نیست، اظهار داشت: بحث وحدت رویه در حوزه‌های مختلف کاری در استان‌های مختلف، رعایت دقیق قوانین و موازین اداری و تخصصی در رده‌های ستادی و کتابخانه‌ای و توسعه عادلانه خدمات نهاد در همه کتابخانه‌های استان اعم از شهری و روستایی، جزو خواسته‌های ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی از همکاران خود در همه سطوح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.