۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 598946

استقلال در صورت ادامه روندش در ابتدای فصل به جای سومین تیم لیگ، یکی از کاندیدای سقوط در لیگ برتر می‌شد.

خطری که شفر آن را برطرف کرد

به گزارش قدس آنلاین، سورپرایز دوره هفدهم لیگ برتر در انتهای جدول بود‏، جایی که تیمی مثل سپاهان فقط به خاطر تغییر قانون سقوط دو تیم به لیگ یک در لیگ برتر ماندگار شد و تراکتورسازی تبریز هم توانست کمی زودتر از پایان لیگ خودش را از محوطه خطر نجات دهد و البته بخشی از این شانس را هم مدیون کسر شش امتیاز از پدیده مشهد است. اتفاقی که با توجه به نتایج استقلال در ابتدای فصل، بعید نبود که برای آبی‌پوشان تهرانی هم رقم بخورد و آنها هم مثل دو تیم دیگر جزو سورپرایزهای انتهای جدولی محسوب بشوند.

اگرچه استقلال فصل گذشته هم حضور در رده‌های پایین‌جدول در شروع لیگ را تجربه کرده بود و در نهایت توانسته بود به مقام نایب‌قهرمانی برسد اما داستان این فصل آنها تفاوت داشت. آنها در این فصل با منصوریان نتایج بدتری گرفته و رتبه‌های پایین‌تری را تجربه کردند. استقلال از ۷ بازی ابتدایی خود ۵ امتیاز گرفته بود و این میانگین امتیاز فقط از امتیازات سیاه‌جامگان در پایان لیگ بیشتر بوده است. یعنی تیم‌های انتهای جدولی مثل نفت تهران و سپاهان همه میانگین امتیازی بیشتری از استقلال هفت هفته ابتدایی بدست آوردند و استقلال با این میانگین، می‌توانست در پایان فصل سقوط کند.

مقایسه انتهای جدول بعد از پایان لیگ با هفته هفتم، نشان می‌دهد که فقط دو تیم استقلال تهران و صنعفت نفت آبادان موفق شدند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای پیدا کنند و به نیمه بالای جدول برسند. بقیه تیم‌ها با کمی تغییر در همان نیمه پایین جدول باقی ماندند. اتفاقی که برای استقلال با تغییر کادرفنی به بهترین شکل ممکن رقم خورد و این تیم را در میان سه تیم ابتدایی جدول جای داد، تغییری که در صورت ماندن منصوریان مشخص نیست بوجود می‌آمد یا آن‌ها هم مثل بقیه پایین نشین، تا آخر فصل همانجا باقی می‌ماندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.