بجنورد-مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته هزار و ۳۴۴ مورد کمک‌هزینه جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.

اهدای ۱۳۴۴ سری کمک‌هزینه جهیزیه به زوج‌های نیازمند خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی اظهار کرد: تأمین هزینه ازدواج و جهیزیه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زوج‌های نیازمند است، بر این اساس این نهاد با پرداخت کمک‌هزینه تأمین جهیزیه برای حل مشکلات مالی فرزندان مددجوی در شرف ازدواج اقدام کرده است.

وی بابیان اینکه تأمین جهیزیه زوج‌های نیازمند تحت حمایت، از محل‌ منابع دولتی و داخلی کمیته امداد این استان تأمین‌شده است، بیان کرد: طی سال گذشته دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تأمین جهیزیه زوج‌های نیازمند خراسان شمالی هزینه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبارت هزینه شده یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن از محل منابع دولتی، ۱۱۱ میلیون تومان آن از محل خیریه‌ها و باقی‌مانده آن از محل صدقات و زکات جذب‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین یادآور شد: حامیان طرح اکرام نیز ۶۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی و هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز به‌صورت غیر نقدی برای تهیه جهیزیه ایتام تحت حمایت خود کمک کرده‌اند.

اهرابی در ادامه با اشاره به اینکه طی سال گذشته هزار و ۱۹۳ سری جهیزیه به دختران تحت حمایت کمیته امداد خراسان اعطا شد، افزود: ۸۴ نفر از دختران اقشار آسیب‌پذیر غیر تحت حمایت، ۲۵ پسر مددجو و همچنین ۴۲ بانویی که ازدواج مجدد داشته‌اند از کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج بهره‌مند شدند.

وی در ادامه احیاء و تقویت فرهنگ دینی ازدواج و بسترسازی برای تسهیل روند تشکیل خانواده با الگوهای اسلامی و ایرانی در خانواده‌های تحت حمایت را ازجمله اهداف پرداخت کمک‌هزینه ازدواج عنوان کرد و گفت: تسهیل فرآیند ازدواج، رفع کاهش موانع این مهم و بهره‌گیری از فرصت‌ها و امکانات مادی و معنوی از سایر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۹۳ زوج تحت حمایت این نهاد پشت نوبت دریافت این خدمت هستند، گفت: این نهاد در تلاش است زمینه‌ مشارکت بیش‌ازپیش خیران برای خدمات‌دهی جامع به مددجویان را فراهم کنند.

اهرابی با دعوت از خیران و مؤسسات خیریه فعال برای تأمین هزینه ازدواج زوج‌های نیازمند، گفت: خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد خراسان شمالی و ۶۹ مرکز نیکوکاری فعال در این استان و یا شماره‌گیری *۰۵۸#۸۸۷۷* از طریق اپراتورهای تلفن همراه در تأمین هزینه ازدواج زوج‌های نیازمند تحت حمایت مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.