قدس آنلاین – تکتم بهاردوست: معاون مدیر کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اجرا شدن طرح اکران تا سحر درمشهد خبر داد.

سینما برای مشهدی ها در ماه رمضان ارزان شد/پخش بازیهای جام جهانی  درسینما /فیلم خارجی درمشهد ممنوع است

در سالهای خیلی قبل ایام ماه مبارک رمضان هر ساله فصلی کم‌رونقی برای سینمای ایران محسوب می‌شده است. فصلی که سینما گران را وادار می‌کرد زمان دیگری را برای اکران فیلمهایشان در نظر بگیرند. اما چند سالی می‌شود که طرح «افطار تا سحر» یا همان «اذان تا اذان» وارد چرخه اکران فیلم‌ها در ماه رمضان شده و گرمای بیشتری به تنور گیشه‌ها داده است.

هر چند فیلم‌های سینمایی با طرح ویژه اکران رمضان مورد استقبال مردم قرار گرفته است، اما هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند که چنین طرحی در رمضان و در سینماهای شهرشان اجرا می‌شود.

محمد کاظم دبیری معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس آنلاین ضمن اعلام این خبر گفت: طرح اذان تا اذان یک طرح برای اکران فیلمهای سینمایی یک طرح سراسری است و مشهد هم به مانند سالهای گذشته و به طبع دیگر سینماهای کشور اجرا می‌شود.

وی افزود:هر چند این طرح در ابتدا با اما و اگرها و مخالفتهای زیادی مواجه بود ولی در این مدت هشت سالی که از زمان اجرایی شدن آن می‌گذرد امتحانش را پس داده است وبه فروش خیلی از فیلمها در این تایم کمک کرده است.

 معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تایید طرح نیمه بها شدن بلیت‌های سینما در ایام ماه مبارک گفت: در همه سال که ما روزهای سه شنبه را به اجرایی شدن این طرح اختصاص داده‌ایم ولی در مشهد مدتی است به ابتکار عمل دوستان تمام سیانس‌های صبح سینماها به صورت نیمه بهاء میزبان سینما دوستان عزیز خواهد بود که این طرح در ایام ماه مبارک هم همچنان ادامه خواهد داشت که ما امیدواریم این عمل هم بتوان در آشتی دادن مخاطبان با سینما مثمر ثمر باشد.

دبیری در ادامه در خصوص نمایش بازیهای جام جهانی در سالن‌های سینما گفت: در صورتی که خود سینما دارانی که سالن‌های زیادی دارند مثل پردیس‌های سینما و البته موافقت تهران و مجوز ما بله در برخی از سینماها یک سالن به نمایش بازیهای جام جهانی اختصاص خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که وضعیت نمایش فیلمهای خارجی درسینماهای مشهد به چه شکل خواهد بود گفت: نمایش فیلمهای خارجی در مشهد ممنوع است و ما این قضیه را به تمام سینمای مشهد اعلام کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.