قدس آنلاین: شبکه مکاتبات دولت از طریق دفاتر پیشخوان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار خراسان رضوی در مشهد راه اندازی شد.

 شبکه در همایش نظام اداری الکترونیک و دولت الکترونیک در مشهد در ادامه توسعه دولت الکترونیک با هدف تکریم ارباب رجوع، دسترسی سریع و راحت تر مردم به خدمات دولتی، کاهش مراجعات و ترددهای مردم به دستگاه های اجرایی، و عمومی و کاهش و صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست و جلوگیری از اتلاف وقت وهزینه مردم رو نمایی و فعال شد.
این طرح در گام نخست در مشهد اجرایی شده است.
 دبیر کل کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی نیز در این همایش گفت: دفاتر پیشخوان امروز دارای بیشترین ترافیک شبکه ملی اطلاعات است در عین آنکه، شبکه امن ارتباطی را که نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بود  بدون کمک دولت راه اندازی نمود.
علی فلاح افزود : هم اکنون ۱۰ هزار دفتر پیشخوان دولت در کشور در یک شبکه امن بدون اینترنت در حال خدمت و فعالیت هستند و ۷۰ هزار اشتغال ایجاد کرده اند بدون آنکه کمکی از دولت دریافت نموده باشند.
 وی ادامه داد : اگر رتبه کارآفرینی کشور در سال گذشته ۱۳ رده ارتقا یافت بهش مهم آن ناشی از کسب و کارهای نو چون دفاتر پیشخوان است.
وی اظهار کرد : امروز باید دخالت های دولت به حداقل ممکن برسد و سهم درآمدی بخش خصوصی و حمایت از آن ارتقا یابد تا بتوانندنقش و ضریب بیشتر و قابل توجه تری را از اشتغال به خوداختصاص دهد زیرا هنوز ظرفیت های گسترده ای در این حوزه مغفول و بالقوه است که باید فعال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.