قدس انلاین : دکتر سلمان ساکت، دبیر اولین دوره جایزه ادبی قهرمان ، با اعلام این خبر گفت: اولین دوره جایزه ادبی قهرمان که فراخوان آن در اردیبهشت ماه سال گذشته اعلام شد، به همت مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه و با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد روز دوشنبه، 31 اردیبهشت ماه ساعت 11 در تالار دکتر شریعتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

اعطای اولین دوره جایزه ادبی قهرمان در دانشگاه فردوسی مشهد
وی با اشاره به اینکه در این مراسم یکی دو تن از متخصصان ادبیات دوره صفوی و نزدیکان زنده یاد محمد قهرمان سخنرانی خواهند داشت، اظهار کرد: دکتر محمدجعفر یاحقی و دکتر محمود فتوحی از اعضای هیأت داوران نیز در خصوص روند داوری این جایزه ادبی سخن خواهند گفت.
رییس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی با بیان اینکه پروفسور ریکاردو زیپولی و پروفسور چندرشیکهر از دیگر اعضای هیأت داوران این جایزه ادبی هستند، یادآورر شد: در دوره اول این جایزه کتاب ها و رساله های مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزه ادبیات دوره صفویه و سبک هندی در سه سال اخیر بررسی و داوری شده است.
ساکت، ضمن قدردانی از خانواده استاد قهرمان که در طول برگزاری این جایزه از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند، عنوان کرد: قسمت عمده بارمالی این جایزه ادبی بر عهده خانواده ایشان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.