معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفات کشاورزی در سطح 160 هزار هکتار از مزارع زیر کشت گندم و جو در این استان انجام شد.

مبارزه با آفات در گندمزارهای خراسان رضوی انجام شد

نجفقلی صالحی روز دوشنبه  افزود: با توجه به تداوم پدیده خشکسالی و کاهش بارش زمستانی آفات کشاورزی از جمله سن گندم، شته و علف هرز در زمینهای کشاورزی افزایش یافته است.
وی ادامه داد: بر این اساس در سطح 61 هزار هکتار مزرعه کار مبارزه با سن مادری گندم، در 85 هزار هکتار مبارزه با شته، در سطح 12 هزار هکتار مبارزه با علف هرز و در گستره دو هزار هکتار مقابله با سایر آفات انجام شد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین در سطح پنج هزار هکتار از مزارع سرخس با آفت ملخ مبارزه و با اقدام سریع در مبارزه با این حشره از اشاعه آن به دیگر نقاط استان جلوگیری شد.
خراسان رضوی با یک میلیون و 200 هزار هکتار کشتزار و 14.6 میلیون واحد دامی افزون بر 10 درصد تولیدات زراعی، باغی و دامی کشور را دارد. این استان با تولید 6،76 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ناخالص اقتصادی 95 هزار و 730 میلیارد و 423 میلیون ریال جایگاهی تاثیرگذار در اقتصاد ایران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.