مدیر فضای سبز شهرداری مشهد گفت: میزان مگس سفیدی که در مشهد داریم، حالت طغیانی نگرفته و اواخر تابستان که ریزش برگ‌ها شروع می‌شود در حد خیلی کم دیده شده و برای ما خسارت‌زا نبوده است.

واکنش مدیر فضای سبز شهرداری مشهد به ماجرای «مگس سفید»

به گزارش قدس انلاین مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در مشهد نوعی از مگس سفید که خطرناک است و در تهران مشکل ساز شده است را تاکنون نداشته‌ایم. اگر گونه آلوده منتقل شود امکان آمدن مگس سفید در مشهد وجود دارد اما رصد می‌کنیم که این اتفاق نیفتد و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: برنامه منظمی برای مبارزه با آفات داریم که هر کاری در موقع خودش انجام شود و آفات طغیان نکنند. به طور مثال درحال حاضر هنگام آفت شته‌ها در مشهد است و  ما از یک سری مکنده‌کش‌های گیاهی استفاده می‌کنیم که مشکلی هم برای محیط زیست ندارند اما جمعیت مکنده‌ها را کم می‌کند و اگر در مراحل بعد طغیان کرد از آفت‌کش‌های سموم  استفاده می‌کنیم.

مدیر فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: یک نوع دیگر از مگس سفید در مشهد داریم که حالت طغیانی نگرفته و اواخر تابستان که ریزش برگ‌ها شروع می‌شود در حد خیلی کم دیده شده و برای ما خسارت‌زا نبوده است.

یعقوبی افزود:  این نوع مگس سفید روی برگ‌ها می‌نشیند نیاز به مبارزه ندارد و با ریزش برگ‌ها تمام می‌شود. اگر خیلی موضوع حاد شود با همکاری مراکز تحقیقات ودانشگاه بازدیدهای میدانی تدارک می‌بینیم و تصمیم می‌گیریم که به چه شکل مبارزه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر سعی کرده‌ایم سموم کمتر مصرف کنیم و به سمت  مبارزات غیر شیمیایی برویم. همچنین ما روی تغذیه گیاهی خیلی کار می‌کنیم. تغذیه تزریق بدنه و... را انجام می‌دهیم زیرا  اگر درخت ضعف پیدا کند پایگاهی برای حمله بیماری‌ها و آفات می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.