همدان -در جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان از معلمان ودانش آموزان برتر رشته ریاضی نواحی یک ودو آموزش وپرورش همدان توسط رئیس واعضای شورا تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از دانش آموزان برتر رشته ریاضی در همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ رییس شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه با اشاره به ارزش جایگاه معلمان در تعلیم و تربیت گفت: در سیستم های آموزشی، افراد زیادی مشغول به کارند و فعالیت های آنها بطور مستقیم یا غیر مستقیم در تربیت دانش آموزان و یا دانشجویان مؤثر است اما در این میان، نقش معلمان، اساتید و دانشگاهها را از دیگر افراد بسیار برجسته تر می نماید چنان که بیشتر اوقات را دانش آموزان در مدرسه و دانشجویان در دانشگاه زیر نظر آنها سپری می کنند.

مولوی اضافه کرد:  عوامل دیگر هم فراهم آورنده زمینه برای فعالیت معلمان و اساتید است که از این رو بسیاری از دانش آموختگان نظام آموزشی شکل گیری شخصیت خود را مرهون معلمان خود می دانند زیرا آنچه در فرایند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال می یابد تنها معلومات و مهارت های معلم نیست بلکه تمام صفات، خلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می شود و ما باید قدر دان زحمات این قشر زحمتکش و دلسوز جامعه باشیم.

وی از دانش آموزان به عنوان سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی  یاد کرد و افزود: دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند و ما باید روند حضور پررنگ و موفق آنها در المپیادها و جشنواره های مختلف را تسهیل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر همدان به تعامل بیشتر آموزش و پرورش با مدیریت شهری تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش می تواند در آموزشهای شهروندی به دانش آموزان از جمله حفظ و نگهداری اموال عمومی شهر مدیریت شهری را کمک کند.

مولوی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال همدان میزبان دو رویداد بزرگ و مهم " همدان 2018 " و مجمع جهانی گردشگری خواهد بود، این فرصت و پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی است بر این اساس همه ما باید در کنار هم در راستای برگزاری موفقیت این رویداها تلاش کنیم.

وی همچنین به بحران آب در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و صرفه جویی همه ما باید کوشا باشیم که آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرهمدان هم از برنامه بازدید های مستمر اعضای شورا از مدارس در طول سال خبرداد و گفت: آموزش و پرورش متولی اصلی فرهنگ سازی است و در این راستا جلساتی با همکاری معلمان جهت رسیدن به یک تعامل خوب با هم برگزار کرده ایم.

رضوان سلماسی اضافه کرد: آموزش های شهروندی از جمله مباحث مهمی است که نیازمند تعامل دوسویه مدیریت شهری با آموزش و پرورش دارد و باید در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

گفتنی است در پایان جلسه از دانش آموزانی که در تیم های ریاضیات در مسابقات استانی و کشوری مقام کسب کرده بودن  و نیز از معلمان توسط رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرهمدان تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.