قدس انلاین : نشست «توحید وزندگی» پیرامون طب اسلامی که قرار بود در سبزوار برگزار شود، به دستور دادستانی این شهرستان لغو شد.

لغو همایش طب اسلامی در سبزوار به دستور دادستانی

به گزارش قدس انلاین به نقل ازفارس ، نشست «توحید وزندگی» پیرامون طب اسلامی که قرار بود ظهر امروز در محل مسجد الزهرا(س) سبزوار برگزار شود، به دستور دادستانی این شهرستان لغو شد.

طبق مشاهده یکی از شاهدان عینی بیش از 200 نفر از مردم شهرستان سبزوار برای شرکت در نشست طب اسلامی آمده بودند که با اعلام لغو این نشست مواجه شدند.

اعتراض شرکت‌کنندگان و اصرار بر برگزاری نشست

مراجعه‌کنندگان به نشانه اعتراض نسبت به این موضوع برای دقایقی مقابل مسجد الزهرا (س) تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مسئول برگزاری این نشست در خصوص علت لغو این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: برگزاری این نشست از دو ماه گذشته در سطح شهر سبزوار اطلاع‌رسانی شده بود که به دستور دادستانی لغو شد.

حجت‌الاسلام مرتضی استاجی بابیان اینکه هدف ما از برگزاری این نشست ارائه نکات و پیام‌های اهل‌بیت(ع) در حوزه سلامت و طب اسلامی به مردم است، افزود: با برگزاری این نشست به دنبال زنده کردن ظرفیت طب اسلامی در میان مردم شهرستان سبزوار بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه مردم به دنبال درمان به‌وسیله طب اسلامی هستند، بیان کرد: مردم سبزوار طی دو سال اخیر با طب اسلامی به‌خوبی آشنا شده‌اند و اگر ظرفیت مردمی نبود، به‌هیچ‌عنوان تبلیغات و فعالیت‌های گسترده در این زمینه انجام نمی‌شد.

 برگزاری نشست طب اسلامی ارتباطی با دانشگاه ندارد

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز بابیان اینکه چندی پیش یکی از روحانیون در موضوع درمان دخالت داشتند و از مواد غیر مجاز برای درمان استفاده می کردند، گفت: داروهای غیر مجاز برای حفظ سلامت شهروندان جمع آوری و مکان مورد نظر پلمپ شد.

محمد باقرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دانشگاه علوم پزشکی در خصوص لغو نشست «توحید وزندگی» پیرامون طب اسلامی دخالت داشته است؟ افزود: این نهاد هیچگونه دخل و تصرفی در زمینه ممانعت از برگزاری این نشست انجام نداده است.

 وی بیان کرد: برگزاری اینگونه نشست و همایش ها نیازمند اخذ مجوز های لازم است ولی مسئولان برگزاری این نشست مجوز های لازم را نداشته اند بنابراین با دستور دادستانی این برنامه لغو شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.