شهرکرد-رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: زمانی که کاربران یک آنتی ویروس را بر روی سیستم خود نصب می‌کنند، آنقدر آسوده خاطر و مطمئن می‌شوند که فراموش می‌کنند به برخی دیگر از مسائل امنیتی توجه لازم را داشته باشند.

استفاده از آنتی ویروس تنها راه مقابله با باج افزارها نیست

به ‌گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ مرتضی عسگری گفت: ویروس‌ها، بدافزارهایی هستند که با کپی کردن خود در کدهای اجرایی، فایل‌های دیگر را آلوده کرده و از طریق تکثیر در فایل‌های دیگر خود را منتشر می‌کنند. 
وی تصریح کرد:چشم پوشی از نصب و عدم استفاده از سیستم‌های امنیتی، برای کاربران خطراتی را به همراه دارد که در نهایت به آلودگی سیستم منجر می‌شود. 
عسگری افزود: زمانی که کاربران یک آنتی ویروس را بر روی سیستم خود نصب می‌کنند، آنقدر آسوده خاطر و مطمئن می‌شوند که فراموش می‌کنند به برخی دیگر از مسائل امنیتی توجه لازم را داشته باشند. 
رئیس پلیس فتا استان گفت: باج افزارها نام گونه‌ای از ویروس‌ها هستند که با قفل کردن سیستم قربانی و ارسال متن‌هایی مبنی بر پرداخت پول، اجازه دسترسی به سیستم را به قربانی می‌دهند و از طریق ارسال پیام بروز رسانی ویندوز یا ارسال ایمیل، کاربر را به دام می‌اندازند و پس از قفل کردن سیستم قربانی، شروع به اخاذی می‌کنند. 
وی در این خصوص اظهار کرد: لازم است کاربران از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن ها را در یک فضای امن مانند هارد اکسترنال، فلش USB و یا سرویس‌های ابری ذخیره کنند. 
عسگری ادامه داد: در صورت استفاده از نرم افزارهای mail server از ویندوز یا لینوکس، امکان anti spam را فعال کرده یا از نرم افزارهای مخصوص این کار استفاده کنند. 
وی بیان کرد: در هنگام اتصال هارد اکسترنال یا فلش USB به کامپیوتر هرگز قبل از scan کردن توسط آنتی ویروس، فایل‌ها را باز نکنید. 
این مقام انتظامی از کاربران خواست: فایل‌های ضمیمه‌ای که ارسال کننده آن را نمی‌شناسند هرگز باز نکنند و سیستم عامل، نرم‌افزارهای ضد ویروس و سایر نرم‌افزارهای نصب شده بر روی سیستم خود را همیشه به روز نگه دارند. 
عسگری در پایان گفت: در صورت مشاهده موارد مجرمانه در فضای مجازی با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد. 
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.