کارشناس فوتبال گفت:‌ تیم ملی ایران مقابل اسپانیا و پرتغال در جام جهانی از پیش بازنده نیست .

محصص: تیم ملی مقابل اسپانیا و پرتغال از پیش بازنده نیست/ نقاط ضعف دیدار با ترکیه باید برطرف شود

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی محصص در مورد شکست ۲ بر یک ایران مقابل ترکیه در مسابقه دوستانه تدارکاتی گفت: تیم ملی ما در این مسابقه در نیمه دوم آماده‌تر بود با حضور دژاگه، امید ابراهیمی و سامان قدوس تیم ما در نیمه دوم آماده‌تر شد. وحید امیری در جناح چپ و علیرضا جهانبخش در جناح رسات خوب کار کردند ضمن اینکه کی‌روش تیم ملی را به دفاع هوشمندانه ترغیب کرد و از میانه زمین دفاع می‌کردیم.

وی افزود: در نیمه دوم هم با حضور بازیکنانی مثل ترابی و جهانبخش در خط حمله هم خوب بازی کردیم و توانستیم موقعیت گل ایجاد کنیم. 

این کارشناس فوتبال در مورد اینکه ترکیب اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی مشخص است یا نه، گفت: ۹۵ درصد ترکیب تیم ملی مشخص است ترکیب اصلی در ذهن کی‌روش کاملاً معلوم است. البته ۵ درصد باقی مانده تعیین کننده است. اینکه در بازی با مراکز که عزت‌اللهی را به دلیل محرومیت نداریم چه کسی قرار است به جای او به عنوان هافبک دفاعی مقابل چهار مدافع ما بازی کند. این سؤال بزرگی است.

محصص در مورد اینکه امکان دارد کی‌روش در جام جهانی روسیه مثل جام جهانی قبلی یکباره درون دروازه یک سورپرایز داشته باشد و بیرانوند دروازه‌بان اصلی نباشد، گفت: این امکان وجود دارد این حق مربی است. کی‌روش می‌خواهد تیمش موفق شود بازی با مراکش یک بازی حیاتی برای ایران است. همانطور که گفتم ۹۵ درصد ترکیب در ذهن کی‌روش تعیین شده است.

وی افزود: ما در جام جهانی می‌توانیم روی ضربات ایستگاهی، کرنرها و حتی پرتاب اوت موقعیت ایجاد کنیم. ترکیه در بازی با ایران در خط حمله و هافبک بدون خطا توپ را از ما می‌گرفت و این هنر بازیکن است که توپ را بدون تکل و قطع کردن از حریف بگیرد زیرا تکل‌ باعث می‌شود که احتمال خطا و دریافت کار زرد زیاد باشد.

این کارشناس فوتبال در مورد اینکه برخی می‌گویند ما مقابل اسپانیا ممکن است چهار گل بخوریم اما برخی دیگر می‌گویند فاصله تیم‌ها به یکدیگر نزدیک شده است، اظهار داشت: چه کسی تصور می‌کرد در جام جهانی قبلی مقابل آرژانتین آنقدر خوب بازی کنیم ما حتی می‌توانستیم آرژانتین را شکست بدهیم اما بدشانس هم بودیم. یکی از بازی‌های خوب جام جهانی را مقابل آرژانتین انجام دادیم بنابراین تیم ملی می‌تواند در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ خوب بازی کند و آنها را غافلگیر کنیم. البته به شرطی اینکه نقاط ضعف بازی با ترکیه رفع شود. 

محصص گفت: من بازی مراکش و ازبکستان را دیدم مراکش یک تیم کامل است و تیمی است که در انتقال توپ از دفاع به حمله بسیار سریع عمل می‌کند مراکش حریف اول ما در جام جهانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.