۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 603033

قدس انلاین : شاخص کیفیت هوای مشهد هم‌اکنون باعدد 262 در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

هوای مشهد بسیار ناسالم است
به گزارش قدس انلاین بنا بر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 12 ظهر امروز سه‌شنبه، هشتم خردادماه، با عدد 216 در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.
مقایسه غلظت آلاینده‌ها نشان‌دهنده افزایش غلظت تمامی آلاینده‌ها نسبت به روزهای گذشته در همین ساعت در سطح شهر مشهد است.
بیش‌ترین بار آلودگی از ایستگاه «چمن» با شاخص 267 گزارش شده است و هوای این منطقه در شرایط بسیارناسالم قرار دارد. هم‌چنین کم‌ترین آلودگی از ایستگاه «صدف» با شاخص 125 گزارش شده است و هوای این منطقه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های «امامیه» با شاخص 228، «خاقانی» با شاخص 253، «خیام شمالی» با شاخص 236،  «سرافرازان» با شاخص 2534، «سمزقند» با شاخص 240، «شهر» با شاخص 214، «طرق» با شاخص 226، «مفتح» با شاخص 206 و «کریمی» با شاخص 260 در شرایط بسیار ناسالم و در ایستگاه‌های «آوینی» با شاخص 175، «خیام جنوبی» با شاخص 199، «سجاد» با شاخص 162، «لشکر» با شاخص  176 در شرایط ناسالم برای تمامی افراد و در ایستگاه‌های «حرم مطهر» با شاخص 135 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.
بر اساس این گزارش، این شرایط هوایی باعث افزایش قابل توجه بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زود رس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت می‌شود، لذا در شرایط کنونی توصیه می‌شود فراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند. سایر افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.