قدس انلاین : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از بهره‌برداری تصفیه خانه گلبهار طی دو ماه آینده خبر داد.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه گلبهار طی دو ماه آینده
 امروزه استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده شهری به عنوان یکی از منابع آب برای توسعه کشاورزی و صنعت در نواحی خشک مورد توجه قرار گرفته است، پساب تصفیه شده صرفه اقتصادی بسیار بالایی برای بخش صنعت دارد و صنایع بزرگ باید برای مشارکت در طرح‌های فاضلاب و تامین آب مورد نیاز خود پیشقدم شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ظهر امروز در بازدید از طرح در حال اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید گلبهار اظهار کرد: 230 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر جدید گلبهار اجرا شده که تنها 30 کیلومتر دیگر باقی مانده است.

حسین اسماعلیان با تاکید بر اینکه برای تکمیل زیرساخت‌های آب شهر جدید گلبهار 870 میلیارد ریال و برای تکمیل زیرساخت فاضلاب نیز 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: تاکنون 40 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید گلبهار ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت بالقوه تامین آب در شهر جدید گلبهار 370 لیتر بر ثانیه و ظرفیت بالفعل آن 285 لیتر بر ثانیه است و در حال حاضر جمعیت این شهر در چهار سال گذشته چهار برابر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از بهره‌برداری تصفیه‌خانه گلبهار طی دو ماه آینده خبر داد و بیان داشت: تصفیه‌خانه با ظرفیت 30 هزار متر مکعب در شبانه روز از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هزینه 900 میلیارد ریال و به روش بی.او.تی یا خرید تضمینی پساب در حال اجرا است.

ضرورت مدیریت تولید و توزیع آب برای جلوگیری از هدر رفت

در ادامه بازدید از طرح در حال اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید گلبهار استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در شرایط تنش آبی در این استان و به منظور حفاظت از منابع آب و بهره‌وری در این حوزه، باید مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف به صورت جدی مورد توجه باشد و پساب مصرفی بخش آشامیدنی، پس از تصفیه می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

علیرضا رشیدیان با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب گلبهار خاطرنشان کرد: از اکنون باید به دنبال مشتری برای پساب این تصفیه خانه بود تا از این طریق میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی کاهش یابد.

وی در ادامه متذکر شد: بازچرخانی آب فرصت مناسبی برای کاهش میزان اضافه برداشت از سفره‌های زیرزمینی است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته جمعیت این شهر در افق 1420 به بیش از 400 هزار نفر خواهد رسید و نیاز آبی این شهر افزایش خواهد داشت که باید از هم اکنون برای صرفه‌جویی در بخش آب شرب، کشاورزی و صنعت آن برنامه‌ریزی کرد.

رشیدیان با تاکید بر مسئله بازچرخانی در کاهش مصرف آب کرد و عنوان کرد: مدیریت تولید و توزیع آب نیز برای جلوگیری از هدررفت آن ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.