زاهدان - بیست و هفتمین گردهمایی سران ، معتمدین و ریش سفیدان قبایل و طوایف سیستانی و بلوچستانی در زاهدان برگزار شد.

برگزاری گردهمایی معتمدین و ریش سفیدان طوایف سیستانی و بلوچستانی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بیست و هفتمین گردهمایی سران ، معتمدین و ریش سفیدان قبایل و طوایف سیستانی و بلوچستانی در زاهدان  اظهار داشت: باید از چالشهای قومیتی که در جامعه به وجود می آید جلوگیری کرد و سران ، معتمدین و ریش سفیدان به عنوان مسئول طایفه و قوم خود برای حل مسائلی این چنینی پیش قدم شود.

وی افزود : بزرگان طوایف و قبایل به عنوان مسئول و فرمانده آن منطقه بشمار می‌روند که می توانند نقش مهمی در امنیت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های فراوانی است که سران، معتمدین و ریش سفیدانی که تمکن‌ مالی دارند برای کار در جهت توسعه استان مبادرت کنند تا جامعه را به بلوغ برسانند.

حجت الاسلام موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ریش سفیدان و معتمدین باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را به جوانان طایفه خود گوشزد کنند.

وی در خصوص اتفاقات اخیر و هتاکی استادنمای دانشگاه آزاد زاهدان گفت: قانون در مقابل افرادی که قصد برهم زدن وحدت و نظم جامعه را داشته باشند مجدانه ایستاده و با آنان مقابله می کند.

وی‌ افزود: استاد نمای هتاکی که اقدام به توهین به جامعه اهل سنت کرده بود دستگیر شده و بمنظور بازجویی در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

حجت الاسلام موحدی راد خاطرنشان کرد: باید بفهمیم که این کم فهمی فرد دستگیر شده فردی بوده یا جریانی آن را هدایت کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان آخرین اقدامات انجام گرفته برای پاسخگویی به خبرنگاری که مردم سیستان را متهم به خوردن گوشت گربه کرده بود ، اذعان داشت: شاید آن خبرنگار نیت خیری برای بیان مشکلات استان داشته باشد اما باید متوجه باشیم که موضوع خلاف واقعی را به یک قوم نسبت ندهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.