قدس آنلاین: رایزنی‌ها برای برقراری ارتباط مستقیم میان ایران و تاتارستان ادامه دارد و قرار است در تابستان امسال زمینه برای نخستین پرواز برقرار شود.

نخستین پرواز مستقیم میان ایران و تاتارستان برقرار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین سابقه تاریخی ایران و تاتارستان بیش از یک قرن است و در حوزه فرهنگی، تاریخی و سیاسی مشترکات زیادی میان این دو کشور وجود دارد و از یک دهه قبل اقدامات گسترده‌ای برای تبادل توریست انجام شده است و رئیس جمهور کشور تاتارستان و استاندار خراسان رضوی نیز تفاهم‌هایی را برای تبادل گردشگر بین این جمهوری مسلمان‌نشین با خراسان رضوی انجام داده‌اند.

رئیس کمیته گردشگری تاتارستان طی روزهای اخیر مهمان خراسان رضوی و مشهدمقدس بود و در این سفر تفاهمات خوبی میان این دو برقرار شد و از جمله اینکه وعده‌هایی برای برقراری نخستین پرواز مستقیم میان ایران و تاتارستان صورت گرفت.

ابوالفضل مکرمی‌فر؛ مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی در این زمینه می‌گوید: در راستای اجرایی شدن تبادل گردشگر زمستان سال گذشته تفاهم نامه بین اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و رئیس کمیته دولتی گردشگری جمهوری تاتارستان امضا و مقرر شد پس از معرفی ظرفیت‌های گردشگری دو طرف، پرواز مستقیم بین خراسان رضوی و تاتارستان انجام شود.

وی با بیان این که شرکت گردشگری ایران مرکز در راستای این تفاهم نامه اقدامات موثری را انجام داده است، ادامه داد: خراسان رضوی بیش از ۴۰۰ دفتر خدمات مسافرتی دارد و انجمن دفاترخدمات مسافرتی خراسان رضوی نیز در تبادل گردشگر تلاش خواهند کرد. نخستین پرواز از تاتارستان به مشهد خواهد آمد و برای تکمیل زنجیره گردشگری، تبادل گردشگر دو طرفه خواهد بود.

سرگی ایوانف، رئیس کمیته گردشگری تاتارستان نیز در این زمینه می‌گوید: تبلیغات محیطی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری تاتارستان در ایران توسط شرکت‌های دست اندرکار آغاز شده است.

وی بیان کرد: انجام نخستین پرواز بین ایران و جمهوری تاتارستان در تابستان امسال شانس همکاری بیشتر در صنعت گردشگری ۲ کشور را افزوده و به افزایش حضور گردشگران تاتار در ایران و گردشگران ایرانی در جمهوری تاتارستان خواهد انجامید. اقدامات لازم برای برقراری پرواز مذکور از طریق نهادهای مختلف در حال انجام است و ظرفیت اولین پرواز از ایران به سمت تاتارستان ۱۵۰ نفر خواهد بود که این تعداد در هر پرواز تا ۳۰۰ نفر قابل افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.