قدس انلاین : در شرایطی که مالک باشگاه مشکی‌پوشان به واسطه مشکلات مالی دیگر اشتیاقی به ادامه فعالیت در عرصه باشگاه‌داری ندارد، هیچیک از مسئولان شهری و استانی واکنشی به این موضوع نداشته‌اند.

مشکی‌پوشان در آستانه انحلال، مسئولان در خواب

 تیم فوتبال مشکی‌پوشان پس از سه سال حضور در لیگ برتر فوتبال کشورمان در نهایت در دوره هفدهم این لیگ موفق به رقابت با 15 تیم دیگر نشد و به رقابت‌های لیگ یک سقوط کرد. مشکی‌پوشان که فصل را با اکبر میثاقیان آغاز کرده‌بودند، پس از 9 هفته وی را برکنار و علیرضا مرزبان را به عنوان سرمربی جدید خود منصوب کردند، اما دوران حضور مرزبان هم در این تیم زیاد نبود و با رسیدن پیشنهاد شهرداری ماهشهر، سرمربی سابق پدیده هم عطای حضور در مشهد را به لقایش بخشید تا عنایتی و مشکی‌پوشان همکاری خود را آغاز کنند.

شکست‌های سنگین مقابل نفت تهران و سپاهان اصفهان و البته کسب تنها یک پیروزی مقابل سپیدرود رشت سبب شد تا عنایتی هم برکنار شود و داوود مهابادی سرمربی ناموفق این سال‌های فوتبال ایران در لیگ یک، سرمربی مشکی‌پوشان شود. در نهایت مشکی‌پوشان با شکست چهار گله مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی سقوط خود به لیگ پایینتر را قطعی کرد و مهابادی هم دیگر در مشهد آفتابی نشد تا آرمین رهبر به عنوان سرمربی مشکی‌پوشان در آخرین بازی این تیم در لیگ برتر، وظیفه هدایت این تیم را در برابر پارس جنوبی برعهده گیرد.
حالا اما بعد از گذشت حدودا 2 ماه از سقوط مشکی‌پوشان، محمدرضا عباسی در گفت و گو با ایسنا، خبر از پایان حضورش در عرصه تیمداری داده و اعلام کرده واگذاری امتیاز این باشگاه در لیگ یک در دستور کار قرار دارد. هرچند پیشنهادهایی از مازندران، بوشهر و حتی خراسان جنوبی برای خرید امتیاز مشکی‌پوشان مطرح است، اما عباسی می‌خواهد تا پایان ماه رمضان منتظر بماند تا شاید علاقه‌مندی در فوتبال خراسان پیدا شود و امتیاز این تیم در لیگ یک در مشهد باقی بماند.
نکته جالب توجه در خصوص صحبت‌های عباسی اما بی‌توجهی مسئولان شهری و استانی به این امتیاز است. در شرایطی که مدیرکل ورزش و جوانان، رییس هیئت فوتبال خراسان رضوی و بسیاری از مسئولان هر ساله پس از پایان لیگ و بقای این تیم در لیگ برتر، این موفقیت را جزئی از رزومه سالانه خود می‌دانستند، اما این روزها هیچیک حتی از نزدیکی نام مشکی‌پوشان هم گذر نمی‌کنند.
دردناک‌تر از موضع مدیران ورزشی استان، اما رفتار عجیب و غریب شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی است. هنوز هیچیک از علاقه‌مندان به فوتبال خراسان فراموش نکرده‌اند که مدیران اقتصادی استانداری خراسان رضوی همین چند هفته قبل قول حضوری پررنگ‌تر از قبل در ورزش را داده‌بودند، حضوری که البته به همان یک حضور در تمرینات پدیده و کمکی محدود و جزئی محدود شد.
شهرداری و شورای شهر مشهد هم گویا علاقه‌ای به کمک به مشکی‌پوشان ندارند و در شرایطی که این روزها صفحات منتسب به شهردار، رییس شورا و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد نیز آکنده از درخواست هواداران فوتبال و مشکی‌پوشان برای جلوگیری از انتقال امتیاز این تیم است، اما بنا به گفته محمدرضا عباسی، مالک باشگاه مشکی‌پوشان، شهردار مشهد حتی پاسخی به درخواست برگزاری جلسه نیز نداده‌است.
به جز مشکی‌پوشان که در سال 97 به لیگ یک سقوط کرد، پدیده نیز با وجود بقا در لیگ برتر برای ادامه مسیر به حمایت نیاز دارد، پرسپولیس مشهد که پس از صعود به لیگ دسته دوم، در این لیگ ماندگار شد، امتیازش را واگذار کرد و منحل شد و البته تیم‌های دسته سومی استان نیز به جز صنعت پارک آبی مشهد، به دسته پایینتر سقوط کردند تا سال زشت فوتبال خراسان تکمیل شود.
بدون شک هواداران فوتبال و ورزش خراسان حق دارند از مسئولان شهری و استانی خراسان رضوی توقع داشته‌باشند که قدری بیشتر به ورزش این دیار توجه داشته‌باشند و حمایت کنند. باید منتظر ماند و دید که در روزهای باقی‌مانده تا مشخص شدن تکلیف فروش امتیاز مشکی‌پوشان به استانی دیگر، مسئولان چه گامی در جهت حمایت از این تیم‌ و سایر باشگاه‌های خراسانی برخواهندداشت؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.