بندرعباس ـ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک از بازدید مسئولین استانی از پروژه بیابانزدایی منطقه گتی این شهرستان خبر داد.

بازدید از پروژه مالچ پاشی و نهالکاری منطقه گتی شهرستان جاسک

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ جمشید سالاری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک گفت : به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مقابله با بیابانزایی( ۱۷ ژوئن، ۲۷ خرداد ) رئیس اداره بیابان به همراه مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و خبرنگار روزنامه دریا از پروژه مالچ پاشی و نهال کاری منطقه گتی واقع در ۱۲۵ کیلومتری شرق جاسک بازدید کردند.

وی افزود : با توجه به اینکه ۷۵ درصد سطح شهرستان جاسک را بیابان ها تشکیل می دهند و مهم ترین کانون های بحرانی فرسایش بادی در این شهرستان قرار دارنداجرای عملیات بیابانزدایی جهت مهار این کانون ها از اولویت های اصلی این اداره بشمار می آید.

سالاری گفت : وجود این کانون های بحرانی فرسایش بادی که عمده فعالیت آن در حوزه شرق شهرستان است  منازل مسکونی ،تاسیسات زیر بنایی ، سلامت روستاییان و... را با خطری جدی مواجه میکند  که می بایست با اجرای پروژه های بیابانزدایی نظیر مالچ پاشی ،نهالکاری و آبیاری،احداث بادشکن غیر زنده از این معضل جلوگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد : در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ هکتار عملیات مالچ پاشی ،۴۸۰ هکتار عملیات نهالکاری ،آبیاری و مراقبت و ۴۲۶ هکتار عملیات مدیریت رواناب (احداث بند و بندسارهای خاکی ) در این شهرستان جهت مقابله با بیابانزایی اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.