قدس انلاین : مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران گفت: طی 6 ماه گذشته، بیش از 20 مورد حفاری غیرمجاز در چناران به دادگاه معرفی شده است.

بیش از 20 مورد حفاری غیرمجاز در چناران به دادگاه معرفی شده است
محمد طاهریان‌مقدم با اشاره به اینکه بیش از 100 اثر تاریخی شناسایی شده در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد، 21 اثر تاکنون به‌ثبت رسیده است؛ گفت: علاوه بر ثبت 21 اثر تاریخی، 20 اثر تاریخی دیگر در چناران تشکیل پرونده شده و در نوبت ثبت جهانی قرار دارد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران بیان کرد: برج تاریخی رادکان در این شهرستان از جمله آثار تاریخی است که برای ثبت جهانی در اولویت کار قرار دارد.

وی با ابراز تاسف نسبت به میزان بالای حفاری‌های غیرمجاز در چناران؛ ادامه داد: طی 6 ماه گذشته، بیش از 20 مورد حفاری غیرمجاز در چناران به دادگاه معرفی شده است.

طاهریان‌مقدم با اشاره به برخی از تصرافات غیرمجاز در حریم رودخانه اخلمد، متذکر شد: تجاوزهایی در گذشته به حریم این رودخانه صورت گرفته است، هیچ‌گونه امتیازی به ساخت‌وسازهای حریم آبشار اخلمد داده نمی‌شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران افزود: در این خصوص، دستگاه‌های دیگر نیز باید جدی‌تر پای کار باشند و اجازه سوء استفاده از حریم را به افراد ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.