قدس انلاین : مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد از تجهیز ۲۰۰۰ تاکسی درون شهری مشهد به کارتخوان خبر داد.

۲۰۰۰ تاکسی درون‌شهری مشهد به کارتخوان مجهز شدند

محمدجواد رجاییان اظهار داشت: سامانه SDI و یا به عبارتی زیرساخت اطلاعات مکانی با تصویربرداری هوایی انجام می‌شود، این سامانه هر پنج سال یک مرتبه به روزرسانی شده و بسیاری از آن در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، باید SDI به حد کافی مدیریت شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در اثر به روزرسانی، در لایحه‌های متعددی مانند معابر شهری، مباحث بهداشتی درمانی، مذهبی، مسائل ترافیکی و نظایر آن تغییراتی اعمال می‌شود، در حال حاضر 500 لایحه شهری فعال بوده و برخی از آنها که قابل نمایش است در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

رجاییان خاطرنشان کرد: زیرساخت اطلاعات مکانی مانند Google play عمل می‌کند اما از دقت و جزئیات بیشتری برخوردار است، این سامانه چند جانبه بوده و می‌تواند خدمات متعددی را به شهروندان ارائه دهد، از این امکانات می‌توان به مسیریابی، انجام اموری مانند اخذ پایان کار برای املاک و نظایر آنها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این سامانه هر خدماتی را به صورت جداگانه ارائه می‌دهد، به عنوان مثال حوزه شهرسازی، برنامه‌ریزی شهری، خدمات شهری، حمل و نقل و نظایر آن هر کدام در بخش جداگانه فعال است، مشهد به عنوان نخستین شهری شناخته شده که دارای اینترنت پهن‌باند است که دلیل آن به زیرساخت مناسب برمی‌گردد.

رجاییان عنوان کرد: آخرین به‌روزرسانی در سال 95 تصویربرداری شده و در سال 96 نیز امور مربوطه انجام شد، همچنین شبکه آلاینده زیست محیطی در 18 نقطه از شهر فعال بوده و سنسورهای آن کار می‌کنند، این شبکه در سه نوبت به روزرسانی می‌شود، به طور کلی امور بسیاری در راستای ایجاد شهر الکترونیک صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: یکی دیگر از امور سازمان فاوا، اجرای طرح استفاده از من کارت است، تاکنون 2 هزار تاکسی از 12 هزار تاکسی فعال در مشهد به این امر تجهیز شده‌اند و تا ظرف سه ماه آتی این امر برای تمامی تاکسیرانان مشهد انجام می‌شود.

رجاییان افزود: طرح مذکور برای تاکسی‌های موجود در مبادی شهر اجرا شده و تا تیرماه امسال می‌توان تمام شهر را از این تاکسی‌ها مملو کرد، توسط این دستگاه می‌توان با من‌کارت، کیف پول موبایلی و کارت عابربانک مبلغ مورد نظر را تسویه کرد، پس از آن شهر در موضوع الکترونیک نقش مهم‌تری را نسبت به گذشته آن ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین اخیراً باجه‌های شارژ من‌کارت الکترونیکی شده و هرکس می‌تواند شخصاً با کارت عابربانک خود من‌کارت را شارژ کند، بدین گونه شهر رفته رفته به شهر الکترونیک تبدیل می‌شود، سرویس‌های بهتری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و امور آنها تسهیل می‌یابد، عموم می‌توانند از این پس به پهنای باند قدرتمندی دسترسی یابند و از سرویس‌های آنلاین استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.