باور کنید این تیم پتانسیل لازم برای صعود و شکست پرتغال را دارد فقط باید باور کنیم که ایران می تواند کار بزرگ را در سومین بازی خود انجام دهد.

با اتحاد می توانیم پرتغال را از پیش رو برداریم

به گزارش قدس آنلاین، بدون تردید حضور سعید عزت اللهی در ترکیب بازی با اسپانیا یکی از اتفاقات خوب این دیدار بود. کارلوس کی روش که در بازی اول تیمش در رقابت های مقدماتی جام جهانی به دلیل محرومیت نتوانست از حضور این بازیکن استفاده کند، در دیدار برابر اسپانیا او را در ترکیب اصلی تیمش قرار داد تا بتواند از توانمندی وی در این دیدار استفاده کند. سعید به عنوان یکی از کلیدی ترین بازیکنان  کی روش معتقد است که هنوز چیزی برای ایران در روسیه تمام نشده است و می‌توانیم با شکست پرتغال همه معادلات موجود در این گروه را تغییر بدهیم.

■ با وجود غیبت در نخستین بازی ایران، در ترکیب تیم ملی برابر اسپانیا خیلی خوب ظاهر شدی، به گونه ای که بسیاری از تو به عنوان کلیدی ترین بازیکن تیم ملی نام بردند. تصور  می کردی به این ترتیب در نخستین تجربه حضورت در جام جهانی بدرخشی؟
من به عقیده خودم کار بزرگی انجام ندادم بلکه همان چیزی را خواستم که کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورم از من خواسته بود، اما واقعا حیف شد نتوانستیم بازی را با امتیاز به پایان ببریم. ما نیاز به امتیاز داشتیم که صعود خودمان را قطعی کنیم اما این اتفاق رخ نداد به همین دلیل شرمنده مردم ایران شدیم اما مطمئنم که با اتحاد و همدلی بازیکنان می توانیم پرتغال را از پیش رو برداریم.

■ اتحاد و یکدستی خاصی در تیم کی روش دیده می‌شود، همین عامل مردم ایران را امیدوار می کند که شاید در بازی آخر معجزه ای رقم بخورد و تیم بتواند جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آورد، آیا این اتفاق ممکن است؟
چرا ممکن نباشد، فکر می کنید مثلا کرواسی چکار کرد که ما نتوانیم انجام دهیم؟ مطمئنا ما برای تفریح و گردش به روسیه نیامدیم  گروه ما گروه سختی است و بدون تردید بازی با تیم هایی چون اسپانیا، پرتغال و مراکش می تواند خیلی از تیم های مرحله مقدماتی را به چالش بیندازد اما برای برای این که به معنای واقعی اثبات کنیم که به دنبال خلق یک اتفاق ویژه هستیم برابر مراکش و اسپانیا با چنگ و دندان مبارزه کردیم که خوشبختانه در بازی با مراکش نتیجه مطلوب به دست آمد اما در بازی با اسپانیا از بین رفت اما هنوز امید باقی مانده است.  
می توانیم با یک پیروزی و سه امتیاز ارزشمند شگفتی ساز جام جهانی شویم.

■ پیش بینی خودت از بازی با پرتغال چیست؟ آنها در حال حاضر یک امتیاز بیشتر از ما دارند و به همراه اسپانیا شانس صعود به مرحله بعد حساب می شوند؟
من بر این باورم که کار برای ایران تمام نشده، ما می توانیم با یک برنامه ریزی اصولی کار را به گونه ای پیش ببریم که حضورمان در مرحله بعدی را قطعی کنیم. باور کنید این تیم پتانسیل لازم برای صعود و شکست پرتغال را دارد فقط باید باور کنیم که ایران می تواند کار بزرگ را در سومین بازی خود انجام دهد در حقیقت آماده خداحافظی با روسیه نیستیم و هنوز چمدانمان باز است.

■ با این اطمینان از صعود حرف می زنی، آیا این عقیده توست یا تمام بازیکنان تیم بر این باور هستند؟
نه ما همه با هم این اعتقاد را داریم، در تیم کی روش همه یک هدف را دنبال می کنند از سرمربی تیم تا تدارکات و بازیکن هیچ کسی خلاف جهت آب شنا نمی کند. ما می‌خواهیم با یک موفقیت بزرگ به خانه برگردیم، که قطعا این اتفاق رخ خواهد داد.

■ اما در این میان نمی توان فراموش کرد که کابوس ویدئو چک  دست از سر ایران برنمی دارد. ما در برزیل به دلیل نداشتن ویدئو چک ضربه خوردیم و در روسیه هم به همین دلیل ضربه خوردیم، با این اتفاق فکر می کنی این کابوس بدشانسی دست از سر ما بردارد؟
 کاملا قبول دارم اگر این ماجرا وجود نداشت ما هم اکنون دغدغه ای برای صعود نداشتیم. به نظرم ویدئو چک تمام جذابیت فوتبال را از بین برده است، البته در برخی اوقات این اتفاق خوب است اما به هر تقدیر تا الان برای ما فقط بدشانسی به بار آورده است.

■ موقعی که توپت وارد دروازه شد به چه چیزی فکر می کردی؟
فقط به شادی دل مردم ایران. می دانستم که ۸۰ میلیون نفر دارند دعا می کنند و منتظر این صحنه بوده اند. به همین دلیل هم وقتی گلم مردود اعلام شد چند دقیقه نای بلند شدن نداشتم.

■ برای بازی با پرتغال هم جلو میکشی؟
ما همه تابع دستورات کی روش هستیم. لازم باشد و دستور بدهند هر کاری  می کنم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.