قدس آنلاین ـ محمد رضایی:همزمان با دومین روزهفته دوم تابستان ۲ هزار و ۱۰۰ پایگاه اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان در خراسان رضوی با شعار"هر دانش آموز یک مهارت" افتتاح شد.

۲ هزار و ۱۰۰ پایگاه اوقات فراغت در خراسان رضوی افتتاح شد/۸۰۰هزار دانش آموزخراسانی امکان حضور درپایگاههای اوقات فراغت را ندارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستان ۹۷ مدارس خراسان رضوی با اشاره به اهمیت بهره گیری از اوقات فراغت گفت:اگر از این اوقات بخوبی استفاده شود چه بسا اثر گذاری اش در فرآیند تربیت به دلیل اختیاری بودن بهتر از اوقات اشتغال باشد.

قاسمعلی خدابنده، بابیان اینکه تربیت تعطیل بردار نیست یاد آور شد: همه ما برای غنی شدن و نتیجه بخش بودن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان وظیفه و تکلیف داریم زیرا اگرچه در تابستان مدارس تعطیل می‌شوند اما هرگز نباید تعلیم و تربیت را تعطیل کنیم وامسال کلاسهای اوقات فراغت با برنامه های متنوع هنری، ادبی، تربیت بدنی و مهارت آموزی برنامه ریزی شده است.

این مقام آموزشی استان در ادامه روی آوری دانش آموزان به قرآن و عترت را به عنوان مهمترین خروجی کلاسهای فرهنگی و هنری این ستاد عنوان کرد و افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز برای دانش آموزان و معلمان درراستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان و خانواده ها می تواند نقشی موثری داشته باشدوهم کنون در این محور کارهای عمقی خوبی در آموزش و پرورش آغاز شده است.

خدابنده همچنین اظهار داشت:هم اکنون بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان پس از پایان کلاسهای قرآن می توانند قرآن مجید رابصورت روخوانی قرائت کنندو امکان تکمیل آموزشها را داشته باشند.

وی با اشاره با اینکه در طرح اوقات فراغت سال جاری به ترویج سبک زندگی رضوی تاکید زیادی شده خاطرنشان کرد: در پایگاههای قرآن و عترت ویژه سیره رضوی -که از ۳ پایگاه آغز شده و اکنون به ۴۰ پایگاه در خراسان رضوی بالغ شده- دانش آموزان در بستر هنر و فرهنگ با سبک زندگی رضوی آشنا می شوند.

مقام آموزشی استان همچنین بر تنوع بخشی و هم افزایی در راستای فعالیت های سالم در اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و جوانان و خانواده هاو تقویت روحیه شادی و نشاط و امید به آینده تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به این ایده آل باید همه دستگاهها به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

وی با بیان آمار میزان تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان در طرحهای اوقات فراغت یادآور شد: متاسفانه آموزش و پرورش با طرحهای تابستانی فقط ۳۰۰ هزار نفررا در این کلاسها جذب کرده در صورتی که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزاز دانش آموز در استان داریم و بقیه از این امکانات محرومند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: اگر با خوش بینی برای سایر دستگاههای فرهنگی و پرورشی استان حضور ۱۰۰ هزار نفری در برنامه هایشان را در نظر بگیریم باز هم ۸۰۰ هزار دانش آموز امکان حضور در برنامه ها و پایگاههای اوقات فراغت را ندارند که می تواند به افزایش آسییبهای اجتماعی و هدر ررفت نیروی خلاق این قشر آینده ساز منجر شود.

خدابنده بیان کرد: فضای پر از معنویت در استانی خراسان رضوی،و وجود امام مهربانیها-حضرت علی بن موسی الرضا(ع) - محیط آموزشی و پایگاههای قرآن و عترت استان رامتبرک کرده است، بنا براین باید همه آموزه های تربیتی و تحصیلی با همین جهت گیری در دستورقرار گیرد تا دانش آموزان خراسان،بویژه مشهد مقدس بطور ملموس با اسلام و قرآن انس گیرند.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم که در سالن موسسه رشد آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد برگزار شد، نمایشگاهی از توانمندی های دانش آموزان برتر رشته های مختلف برپا شده بود که مورد بازدید مسئولان واصحاب رسانه  قرار گرفت.

استان خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف  تحصیلی تقریبا  ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور رابه خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.