قدس آنلاین: شرکت برق خراسان موطف به تامین ۷۰۰ مگاوات برق روزانه شبکه سراسری است.

مازاد تولید برق در منطقه خراسان

به گزارش قدس آنلاین  معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: پیکمازاد تولید برق در منطقه خراسان کنونی تولید در شبکه برق خراسان چهار هزار و ۱۰۰ مگاوات است.

حسین محمودی افزود: نیاز سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به برق روزانه به سه هزار و ۵۰۰ مگاوات می رسد و این آمار نشان می دهد که منطقه خراسان مازاد تولید برق دارد.

وی گفت: با توجه به کاهش بارندگی، کشور با کمبود آب مواجه شده که تاثیر مستقیم آن بر نیروگاههای برقابی برای تامین برق از محل سدها است از این رو برای جبران کمبود تولید برق نیروگاههای برقابی، وزارت نیرو شرکت برق خراسان را به تامین ۷۰۰ مگاوات برق مازاد در روز و ارسال آن به شبکه سراسری موظف کرد.

معاون شرکت برق منطقه ای خراسان افزود: نیروگاههای برقابی به علت کمبود آب پشت سدها دیگر قادر به تولید برق نیست و روزانه در پیک حداقل شش هزار مگاوات کسری در شبکه سراسری برق وجود دارد از این رو استانهای دیگر مانند خراسان که مشکلی در تولید برق ندارند باید به یاری شبکه سراسری برق بشتابند.

حسین محمودی افزود: از آنجا که کمبود شدید برق در یک نقطه به کل شبکه سراسری آسیب وارد می کند همه مشترکان در همه استانها موظف به مدیریت مصرف نیرو هستند و در این زمینه برای قطعی چندساعته برق برنامه ریزی و تلاش شده است مدت خاموشی برای مشترکان برق در خراسان طولانی نباشد.

وی متوسط مصرف انرژی برق در ایران را سه برابر متوسط جهانی اعلام کرد و افزود: مقدار بار در شبکه سراسری برق کشور ۵۲ هزار مگاوات در روز است که ۴۰ هزار مگاوات آن بار وسایل سرمایشی است  از این رو باید  برای مدیریت مصرف در این بخش اهتمام داشت.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان  بر تنظیم کولرهای گازی روی درجه ۲۲۵ و کولرهای آبی روی دور کند و خودداری از استفاده وسایل برقی مانند اتو، ماشین لباسشویی در ساعات پیک بار (۱۱ تا ۱۵ و ۱۹۱۹ تا ۲۳)   تاکید کرد.

ظرفیت نصب شده نیروگاهی در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی پنج هزار و ۲۳۱ مگاوات، ظرفیت پستهای انتقال برق این سه استان پنج هزار و ۷۸۸ مگاوات و تعداد مشترکان برق شرکت برق منطقه ای خراسان سه میلیون و ۴۰۰ هزار مورد  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.