قدس آنلاین: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نیز ذخائر خوب در بخش کالاهای اساسی امسال نگرانی برای تأمین اقلام مصرفی مورد نیاز در استان نخواهیم داشت.

اقلام مصرفی مورد نیاز مردم در خراسان رضوی تأمین است

به گزارش قدس آنلاین علی رسولیان در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی دوغارون شهرستان تایباد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با وجود تدابیری که در تأمین اقلام مصرفی مورد نیاز در خراسان رضوی انجام شده بیشتر اقلام مصرفی مورد نیاز استان با کاهش قیمت مواجه بوده است و در این راستا با هرگونه تخلفی برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه هشت تن گوشت گرم استرالیایی به خراسان رضوی وارد شده که با تدابیر اندیشیده شده این رقم به ۲۰ تن در روز افزایش خواهد یافت.

وی واردات گوشت را عامل اصلی کاهش قیمت دانست و افزود: قیمت گوشت در این استان تا ۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، افزود: تاکنون ۵۲ هزار و ۲۰۰ تن محصول گندم و کلزا از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده و ۵۰ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت گردیده است. وی در ادامه اظهار کرد: خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی از روزهای پایانی اردیبهشت ماه با فعال شدن ۴۷ مرکز و کمیسیون خرید گندم و ۹ مرکز خرید دانه‌های روغنی در سطح خراسان رضوی آغاز شده است.

رسولیان با اشاره به ذخیره‌سازی ۸۰ هزار تن شکر برای مصرف مردم در این استان بیان کرد: ذخایر گندم و برنج در استان از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

وی به افزایش ۱۴ درصدی صادرات از بازارچه‌های مرزی خراسان اشاره و افزود: بازارچه مرزی دوغارون یکی از فعال‌ترین معبرهای اقتصادی استان است. از ابتدای امسال تاکنون صادرات کالا از این منطقه به لحاظ ارزشی  ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

رسولیان نیاز ارزی بازار استان را ماهانه ۱۵۰ میلیون دلار دانست و گفت: طی سه گذشته ۳۵۵ میلیون دلار در قالب گشایش اعتبار و حواله ارزی در خراسان رضوی ارائه شد که نقش بسزایی در کنترل بازار ارز استان داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.