قدس آنلاین-رضاطلبی :عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار چاه غیر مجاز در کشور به صورت غیر قانونی حفر شده است.

حفر ۱۰۰هزار چاه غیر مجازدرکشور / شرکت آب منطقه ای تعارف در اجرای قانون را کنار بگذارد/ زنگ خطر فرونشست زمین در دشت هایی نیشابور و مشهد

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین افزود: تعارف در اجرای قانون باید برداشته شود و   شرکت آب منطقه ای به صورت جدی باید پیگیر این موضوع باشد زیرا رواج این موضوع  باعث کمبود آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین در دشت هایی نظیر دشت نیشابور و مشهد خواهد شد.

نماینده مردم درگز تصریح کرد: وقتی آب سفره‌های زیر زمینی از طریق حفر چاه‌های غیر مجاز از زمین کشیده شوند و سفره های  آب خالی شوند سنگ‌ها حالت پوکی به خود گرفته و ریزش می‌کنند که این ریزش باعث ایجاد حفره و شکاف در دشت‌ها می‌شود و نشست آنها را نتیجه می‌دهد.

حاتمیان اظهار داشت: مسؤولان و متولیان باید چاه‌های غیرمجاز را مسدود کنند و به چاه‌های مجاز نیز منطبق با میزانی که در پروانه آنها ثبت شده است مجوز برداشت ارائه نمایند و موضوع کنتورهای هوشمند نیز دراین چاه‌ها جدی گرفته شود.

وی افزود: طبیعت انتقام گیر است و وقتی به او بی اعتنایی شود بدون تردید انتقام خواهد گرفت  به طوری که علاوه بر حوادث غیر مترقبه و غیر قابل جبران، بی‌آبی، بیکاری و حاشیه نشینی را به مردم تحمیل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.