قدس انلاین : امروز استاندار خراسان رضوی از دو واحد تولیدی نساجی که با مشکلات بسیاری مواجه بودند و دوباره به چرخه تولید بازگشتند، بازدید کرد.

احیای یک واحد تولیدی نساجی در خراسان رضوی
محمدرضا بادامچی، مدیر این واحد تولیدی امروز در پنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی اظهار کرد: در سال 96 این واحد تولیدی با دو مشکل عمده مواجه شد که مهم ترین آن، تامین ارز صندوق ذخیره ارزی برای توسعه کارخانه و کلاه‌برداری 20 میلیارد تومانی گروهی از شرکت بود که در نهایت باعث شد که کارخانه مشهد نخ در خرداد ماه 96 ورشکست شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر دادگستری طرقبه در حال پیگیری این مساله کلاه‌برداری است که ظرف یک تا دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید، در مرداد ماه 96 مجبور شدیم که به آرامی قسمتی از کارخانه را تعطیل کرده و برای اینکه به طور 100 درصدی آن را تعطیل کنیم، به تدریج بخش هایی از کارخانه را واگذار کردیم.
مدیرعامل گروه تولیدی صنعتی نساجی عنوان کرد: در اردیبهشت ماه 97 این کارخانه با ظرفیت حدود 40 درصد و با اشتغال 220 کارگر فعالیت خود را آغاز کرده است و همچنین کارگرانی که اخراج شده بودند به کار بازگشتند. با انتقال ماشین آلات از جیم ‌آباد به مشهد نخ که برای توسعه کارخانه به آنجا ارسال شده بودند، ظرف سه ماه آینده کارخانه با اشتغال 300 نفر  کارخانه آغاز به کار خواهد کرد.
بادامچی تصریح کرد: با کمک اداره صنایع استان زمینی در جیم‌آباد به مساحت 928 هکتار به ما داده شد که موافقت برای جا به جایی کارخانه مشهد نخ نیز اخذ شده بود. بنابراین 30 سالن ریسندگی و بافندگی در آن مکان بنا شد ولی در سال 96 این مساله متوقف شد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر مورد این زمین توجه یک سرمایه‌گذار خارجی و یک سرمایه گذار داخلی بوده که قصد راه اندازی واحد ریسندگی و بافندگی را دارند و برای این مساله نیز آب مورد نیاز وجود دارد ولی این آب، آب کشاورزی بوده و بایستی تفکیک شود تا بتوان از آن مصرف کرد. همچنین تصفیه‌خانه های مدرنی در صنایع نساجی موجود است که در یکی از واحدهای تولیدی ما واقع در شهرک صنعتی کاویان حدود 55 درصد از آب مصرفی دوباره به چرخه تولید باز می گردد که تا 85 درصد نیز خواهد رسید.
مدیرعامل گروه تولیدی صنعتی نساجی بیان کرد: واحد تولیدی نساجی که در جیم آباد راه اندازی خواهد شد، از نظر محیط زیستی مشکلی نداشته و با استفاده از تصفیه خانه های مدرن خود از لحاظ آب مصرفی با مشکلی مواجه نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.