قدس آنلاین: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی یوسف بیدخوری از طی مراحل اداری تشکیل جامعه هتلداران این استان طی ۷ تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

تشکیل جامعه هتلداران  خراسان رضوی طی ۱۰ روز آینده

به گزارش قدس آنلاین یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود:پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه ایجاد تشکل‌های گردشگری، تشکیل جامعه هتلداران در دستور کار قرار گرفت و هیات موسس نیز بلافاصله با حضور جمعی از اعضای فعلی اتحادیه هتلداران و همچنین تعدادی از سرمایه‌گذاران عمده صنعت هتلداری مشهد، تشکیل شد.

او ادامه داد: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضای هیات موسس، اصلاحات پیشنهادی مطرح شد و برای دریافت تائیدیه نهایی نیز مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته که این مراحل نیز طی ۷ تا ۱۰ روز آینده، انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از تائید نهایی اساسنامه از سوی سازمان مرکزی، اطلاعیه تشکیل جلسه مجمع عمومی اعلام خواهد شد و انتخابات هیات‌مدیره نیز بر اساس قانون ظرف مدت ۱۵ روز انجام خواهد شد.

وی در خصوص اصلاحات انجام گرفته در اساسنامه نیز گفت: بر اساس این اساسنامه، تمامی افرادی که دارای پروانه معتبر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی هستند می‌توانند کاندید شوند و در انتخابات هیات‌مدیره حضور یابند، از سوی دیگر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز هیچ دخالتی بر روند اجرایی انتخابات نخواهد داشت و صرفا وظیفه بررسی احراز شرایط را بر عهده دارد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: با توجه به کثرت واحدهای اقامتی و حضور هتل‌های با کیفیت در سطح استان، امیدواریم انجمن بسیار قوی در کنار سازمان داشته باشیم و بر این اساس تعاملات مناسبی نیز صورت گیرد.

“بیدخوری” در خصوص وضعیت اتحادیه هتلداران پس از تشکیل جامعه اظهارکرد: اتحادیه هتلداران بر اساس قانون نظام صنفی تشکیل شده و قطعا فعالیت یا عدم فعالیت این تشکل نیز بر اساس قانون مرجع، خواهد بود.

وی در پایان گفت: به محض تشکیل جامعه هتلداران استان، تمامی ارتباطات اداره کل با این تشکل خواهد بود زیرا از طریق قانون برنامه ششم توسعه کشور و بر اساس آئین‌نامه ایجاد و اصلاح، تشکیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.