درحالی که کمتر از پنج روز به آغاز هجدهمین دوره از رقابتهای لیگ برتر مانده آشفتگی های تیم ها به حدی است که علاقمندان به فوتبال را سردرگم کرده و ابهامات زیادی را نیز بوجود آورده است.

عجیب‌ترین لیگ در انتظار فوتبال ایران/ از این آشفته‌تر می‌شود مگر؟

به گزارش قدس آنلاین، لیگی که قرار است نمایشگر بالاترین سطح فوتبال کشوری باشد که به درست یا غلط خود را بهترین در آسیا می‌داند، تبدیل به عجیب ترین لیگ آسیایی شده است. پر از شگفتی و عجایب. لیگی مملو از علامت سئوال و تعجب. سئوالاتی که حتی برگزار کنندگان این لیگ و متولیان آن هم هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده‌اند.

* ۱۲ تیم نمی توانند قرارداد ثبت کنند
با اعلام رسمی سازمان لیگ تنها چهار باشگاه پیکان، سایپا، ذوب آهن و فولاد خوزستان مجوز ثبت قرارداد دارند و ۱۲ تیم دیگر به دلیل داشتن پرونده‌های مالی در کمیته انضباطی مجوز ثبت قرارداد نگرفته‌اند. حال این که در فاصله چهار روز مانده به آغاز رقابتها چطوری قرار است تکلیف پرونده‌های مالی ۱۲ تیم دیگر حل و فصل شود سئوالی است که مسئولین سازمان لیگ باید پاسخگوی آن باشند. 

این که بسیار بعید است هر ۱۲ تیم در این مدت زمان کم بتوانند همه پرونده های مالی شان را ببندند و البته این هم بعید تر که دست آخر سازمان لیگ مانع از حضور تیم های بدهکار در این مسابقات شود. باید صبر کرد و دید راهکار سازمان لیگ برای عبور از قانونی که خودشان وضع کرده اند چیست.

* یک لیگ و دو سپیدرود 
یکی از عجایب لیگ هجدهم ظهور دو تیم با یک نام در یک شهر است. سپیدرود گیلان یا سپیدرود رشت؟ کدام یک در نهایت مجوز حضور در این مسابقات را می‌گیرند؟ 

تیم سایپا یکی از چهار تیمی است که مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنانش نداشته و قطعا در هفته اول به میدان می‌رود، حریف یکی از بلاتکلیف ترین تیم‌های این دوره از مسابقات است. علی دایی نمی‌داند باید تیم تحت رهبری علی نظرمحمدی را آنالیز کند یا تیم تحت رهبری خداداد عزیزی را.

هرچند هیات فوتبال گیلان قرارداد بازیکنان سپیدرود خداداد را ثبت کرده است، اما پیگیری‌های جواد تن زاده از طریق دستگاه قضایی چالش بزرگی پیش پای محمد نوین و سپیدرودش است تا «سپیدرود»ها هنوز خودشان هم ندانند که کدام یک قرار است در لیگ هجدهم به میدان بروند. فعلا که هر دو تیم با جدیت تمرین می‌کنند.

* استقلال بدون بازیکن
استقلال تهران بحرانی ترین روزهای تاریخی‌اش را سپری می‌کند. آنها روز جمعه باید مقابل پیکان به میدان بروند و این در حالی است که این تیم هم پر از بازیکنان بلاتکلیف است. قطعا شفر الان نمی داند روز جمعه تیمش با چه ترکیبی باید مقابل پیکان بازی کند چون اصلا نمی داند چه بازیکنانی را در اختیار دارد. 

روزبه چشمی، سرور جباروف و مامه تیام بازیکنان بلاتکلیف این تیم هستند و مجید حسینی را هم دیگر باید بازیکن جدا شده دانست. مثل امید ابراهیمی و امید نورافکن.

* استقلال خوزستان با چه تیمی بازی می کند؟
استقلال خوزستان خودش چندان تیم کم حاشیه‌ای نیست. این تیم هم در حال حاضر درگیر جنگ خاموش بین مدیرعامل و سرمربی است و همین موضوع باعث شده تا آنها تاکنون فقط یک بازیکن از سهمیه لیگ برتری خود را خرج کرده باشند. اما بهرحال این تیم اگر در نهایت قرارداد بازیکنانش را ثبت کند به درستی نمی‌داند روز جمعه قرار است با چه تیمی در تبریز بازی کند و حریف آنها گسترش فولاد است یا ماشین سازی.

اخیرا امتیاز گسترش فولاد در لیگ برتر به ماشین سازی واگذار شد اما ابراز مخالفت های بسیار از سوی حقوقدان‌های فوتبال باعث عقب نشینی برخی مسئولین شده و حالا این دو تیم تبریزی که هر دو نیز تمرینات آماده سازی شان را دنبال می‌کنند مترصد تصمیم نهایی مسئولین هستند تا ببینند کدام یک قرار است روز جمعه به مصاف استقلال خوزستان بروند.

* نساجی بدون ورزشگاه
تیم فوتبال نساجی که بعد از سالها تلاش در لیگ دسته اول صعودی پر حرف و حدیث به رقابتهای لیگ برتر داشت، حالا با معضل ورزشگاه خانگی مواجه است. مسئولین نساجی به منظور ارتقای سطح کیفیت ورزشگاه شهید وطنی و رساندن این ورزشگاه به استانداردهای لیگ برتر آن را به دست تعمیر سپردند اما این روند بازسازی و مرمت این ورزشگاه آنقدر کند پیش رفت که قطعا تا شروع مسابقات آماده پذیرایی از هواداران پر شور این تیم نخواهد بود.

هرچند گفته می‌شود شاید ورزشگاه را قبل از مرمت نهایی به صورت موقت برای میزبانی نساجی آماده می کنند، اما برگزاری دیدارهای خانگی این تیم در شهر سیمرغ هم فرضیه ای رد نشده است که ممکن است آخرین راهکار قائمشهری ها برای پذیرایی از تیم های رقیب باشد. 

این تنها اندکی از مشکلات عجیب لیگ عجیب فوتبال ایران است. لیگی که می تواند و باید بهترین لیگ منطقه باشد. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.