سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از ارسال گزارش سازمان سنجش درباره نحوه تاثیر سوابق تحصیلی کنکور به کمیته آموزش عالی کمیسیون و جمع آوری نظر کارشناسی نمایندگان خبر داد.

گزارش نحوه تاثیر سوابق تحصیلی کنکور به کمیته آموزش عالی مجلس رفت

به گزارش قدس آنلاین،سیدحمایت میرزاده با اشاره به دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه در خصوص نحوه برگزاری کنکور سال ۹۷ و تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ با حضور ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش برگزار شد و به سئوالات نمایندگان درخصوص سنجش کنکور نیز پاسخ داده شد.

وی افزود: البته این موضوع از اختیارات دولت و شورای سنجش و پذیرش دانشجو است. مصوبه تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ مربوط به شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و آنها نیز در راستای قوانین موجود برنامه ششم تصمیم گرفته اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: جلسه دیروز برای تصمیم گیری نبود و قرار بود یک گزارش به مجلس ارائه شود. قرار شد به دلیل ابهاماتی که وجود داشت، گزارش سازمان سنجش در کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس بررسی شود تا هفته بعد کمیته آموزش عالی نظر کارشناسی خود را به کمیسیون آموزش ارائه دهند.

میرزاده یادآور شد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو جایگاه قانونی دارد و در راستای اجرای قوانین مجلس شورای اسلامی حرکت می کند و باید کار خود را انجام دهد. ما در این زمینه قانونی تصویب نمی کنیم.

نماینده مردم گرمی درمجلس شورای اسلامی درباره مخالفت یا موافقت نمایندگان درباره موضوع تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ و نظر کمیسیون در این باره گفت: این مخالفت و موافقت طبیعی است و کمیسیون از نظر اطلاع رسانی از سازمان سنجش دعوت کرده بود که گزارشی داده شود که تاثیر قطعی یا تاثیر مثبت چیست، در گذشته چگونه عمل شده است و در آینده نیز قرار است چه اتفاقی رخ دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.