معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده، تنوع مدارس دولتی را موجب تضعیف کیفیت این مدارس و آموزشی عمومی دانست و گفت: باید به گذشته برگردیم و مدارس فقط به صورت دولتی و غیردولتی داشته باشیم.

تنوع مدارس دولتی آسیب‌زا است/ باید به گذشته برگردیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین؛ مجتبی زینی‌وند در پاسخ به خبرنگار ما در باره تنوع زیاد مدارس در ایران گفت: این موضوع خاص ایران است و در هیج جای دنیا شاهد چنین چیزی نیستیم. یعنی کشورهای دیگر دو نوع مدرسهبیشترندارند و دانش آموزان یا در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند یا در مدارس غیر دولتی اما در کشور ما مدارس دولتی خود به چند نوع مدرسه تقسیم شده است.

وی با اشاره به اظهار بی‌اطلاعی از آخرین آمار تنوع مدارس در ایران گفت:  قبلأ گفته می‌شد که حدود  ۱۷ نوع مدرسه دولتی وجود دارد که البته به غیر از مدراس غیر دولتی مابقی مدارس دولتی هستند که به انواع مختلف تقسیم شده‌اند.

زینی‌وند، با تأکید بر این که تنوع مدارس دولتی به هیچ وجه مورد تأیید کارشناسان آموزش و پرورش نیست، درباره تبعات منفی این پدیده، تصریح کرد:  قطعاً  این موضوع به کیفیت  مدارس دولتی و آموزش عمومی آسیب می‌زند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تنوع زیاد مدارس به بیشتر شدن فاصله طبقاتی در جامعه ایران دامن نمی‌زند؟ گفت : به فاصله طبقاتی دامن نمی‌زند اما همانطور که اشاره شد در  تضعیف کیفیت آموزش مدارس دولتی بی‌تأثیر نیست.

وی هرچند  تنوع مدارس دولتی را آسیب زا خواند اما از وجود مدارس غیردولتی دفاع کرد و گفت: تنوع در انتخاب  برای مردم یک ضرورت است. یعنی مردم باید حق انتخاب مدرسه بین دولتی و غیر دولتی را داشته باشند و این یک ضرورت است ولی  این را که مدارس دولتی به انواع مختلف تقسیم شوند، خیلی قبول ندارم.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی گفت: برای این منظور به نظر می‌رسد که باید به گذشته برگردیم و فقط دو نوع مدرسه تحت عنوان دولتی و غیردولتی داشته باشیم و برنامه ریزی ها را به شکلی انجام بدهیم که موجب ارتقای کیفیت مدارس دولتی  و آموزش عمومی شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.