قدس انلاین : شهردار مشهد گفت: در مدیریت شهری و فعالیتهای فرهنگی باید به سراغ برنامه ها و ایده های جدیدی رفت که برای مردم و شهروندان جذابیت داشته باشد.

مدیریت شهری باید به دنبال فعالیت نو و ایده های جذاب باشد

قاسم تقی زاده خامسی روز چهارشنبه در نشست روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد افزود: متاسفانه در دهه جاری برخی وظایف به گردن شهرداری ها افتاده که جزو وظایف سایر دستگاه هاست و برای اجرای آن اعتبار نیز می گیرند.

وی بیان کرد: مناسبتهای مختلف از آن جمله است که انرژی زیادی را از شهرداری ها می گیرد و در نهایت دستگاه های متولی در این خصوص شهرداری ها را نقد نیز می کنند.
تقی زاده خامسی تاکید کرد: باید بر موضوع فرهنگ شهروندی بیشتر متمرکز شویم، در شهر در این خصوص ضعف داریم که ضروری است به این حوزه بیشتر پرداخته شود.
شهردار مشهد ادامه داد: فعالان در حوزه فرهنگی باید به دنبال فکر و ایده نو باشند تا کارهایشان برای مردم جاذبه داشته باشد.
تقی زاده خامسی ادامه داد: کارهای معمول روزمره برای مردم جاذبه ای ندارد و باید به دنبال کارها و اقدامات جدید و جذاب برای شهروندان باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست بیان کرد: همجواری امام رضا(ع) نعمت بزرگی است، آن بزرگوار، امام گفت و گو و تعامل بود که باید این شاخصه مورد توجه مسئولان باشد.
محمدرضا حیدری افزود: نیاز جدی امروز جامعه ما و جهان، توسعه روابط و گفت و گو است که باید به این مهم اهتمام ورزید و با الگوگیری از این امام بزرگوار با گفت و گوی سازنده، دشمنان را نیز ناگزیر به تعظیم کرد.
وی ادامه داد: باید از ظرفیتهای فرهنگی شوراهای شهر، شهرداریها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هم افزایی و چاره جویی برای کاهش معضلات فرهنگی استفاده کرد.
در این نشست یک روزه مدیران و روسای کمیسیون های فرهنگی شهرهای تبریز، قم، شیراز، اصفهان، اهواز، مشهد و تهران حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.