یزد -همزمان با ایام میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت در اجتماع بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم یزد جشن « زیر سایه خورشید» یزد برگزار شد وبا حضور خدام حرم رضوی برای یازدهمین سال متوالی پرچم آستان قدس رضوی در دیاردالعباده یزد به اهتزازدر آمد .

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، بزرگترین جشن مردمی « زیر سایه خورشید» با حضور بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم دارالعباده یزد و مسئولان کشوری و استانی در محل امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد برگزار شد.

در این مراسم که رضا اردکانیان، وزیر نیرو، آیت الله ناصری، امام جمعه یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد، موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، برگزاری ویژه برنامه های تئاتر، مولودی خوانی، سخنرانی با موضوع سبک زندگی و حضور خدام رضوی و اهتزاز پرچم امام رضا(ع) به عنوان برنامه های این مراسم پرشور بود.

حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی دارالعباده یزد نیز در این مراسم گفت: جشنواره زیر سایه خورشید پس از مراسم‌های عاشورا و اربعین که از سوگواره های مذهبی به شمار می‌ روند، بزرگترین برنامه مذهبی است که در قالب جشن برگزار می شود.

وی افزود: تعمیق باورهای مردم با آوردن حال و هوای حرم رضوی به شهرها و زیارت از راه دور، خدمت‌ رسانی به محرومان، تزریق لطافت روحی و معنوی خاصی که با حضور خدام حرم رضوی در مردم ایجاد می شود از اهداف برگزاری این جشن به عنوان مردمی‌ ترین حرکت فرهنگی و مذهبی در سطح کشور است که تشکل‌ های خودجوش مردمی متولی برنامه ها هستند.

مسئول کانون جوانان رضوی دارالعباده یزد بیان کرد: با توجه به شعار جشنواره، حمایت از زندانیان و آزادی آنها با اجرای مراسم گلریزان، سفر به روستاهای محروم، دیدار با خانواده های ایثارگران، جانبازان و معلولان، عیادت از بیماران نیازمند  از جمله این برنامه ها است

حضور نخبگان و برگزیدگان فرهنگی و هنری استان یزد و پیشواز از خدام حرم رضوی برای ورود به جایگاه و پخش کلیپ فاطمه ( دختر یزدی که تنفسش با برق است) از جمله ها برنامه های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.