بنا به گزارش واشنگتن پست، کاخ سفید در فرایند استخدام یک شرکت آمریکایی کمک‌های خارجی دست داشته و افراد نزدیک به ترامپ را در سمت‌های مختلف گمارده است.

واشنگتن پست: دخالت دولت ترامپ در فرایند استخدام یک شرکت کمک‌های خارجی

روزنامه واشنگتن پست روز گذشته گزارش داد کاخ سفید بسیاری از گماشته‌های سیاسی و متحدان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برای منصب‌های مختلف در یک آژانس فدرال کوچک به کار گرفته است.

بنا به گزارش‌ها، کاخ سفید در فرایند استخدام شرکت «چالش هزاره» (ام سی سی) که در خصوص رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه کار می‌کند، دست داشته است. مقامات پیشین این آژانس به واشنگتن پست اعلام کردند در دولت‌های پیشین آمریکا، کاخ سفید تنها مدیر اجرایی شرکت چالش هزاره و دیگر مقامات بلندپایه آن را تعیین می‌کرد و کارکنان این شرکت توسط مدیر اجرایی آن انتخاب می‌شدند. اما بنا به گزارش واشنگتن پست، کاخ سفید شروع به تعیین گماشته‌های سیاسی برای مناصب پایین‌تر در این شرکت کرده است.

کاخ سفید تاکنون به درخواست واشنگتن پست برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است. واشنگتن پست براساس مصاحبه با یکی از کارمندان سابق و نیز با استناد به اسناد داخلی گزارش داد شش نفر از کارکنان این شرکت، برای خالی شدن منصب برای گماشته‎‌های سیاسی ترامپ، به جای دیگر فرستاده و سه نفر نیز مجبور به ترک شغل خود در این شرکت شدند. 

براساس گزارش هیل در حال حاضر 14 نفر از گماشته‌های سیاسی ترامپ در این شرکت کار می‌کنند که بیش از دو برابر تعدادی است که در ابتدای دولت وی در این شرکت مشغول بودند. سخنران نویس ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 در میان افرادی است که در این شرکت منصبی به دست آورده‌اند. 

سناتور باب منندز، از دموکرات‌های ارشد کمیته روابط خارجی سنا پروژه مربوط به شرکت چالش هزاره را تا زمان  بررسی‌های کنگره متوقف کرده است. منندز در بیانیه‌ای که در واشنگتن پست منتشر شد اقدام دولت ترامپ برای جایگزین کردن متخصصان حرفه‌ای و باتجربه را با گماشته‌های خود  محکوم کرد و افزود کنگره به این شرکت اختیار استخدام ویژه داده است بنابراین این کار می‌توانست به نحوی کارا و موثر صورت گیرد، نه اینکه از آن به عنوان بستری برای بکارگیری وفاداران و پادوهای متعصب فاقد صلاحیت استفاده شود.

شرکت چالش هزاره یک شرکت کمک‌های خارجی است که در سال 2004 بوسیله کنگره آمریکا ایجاد شد و فلسفه تازه‌ای را در کمک خارجی دنبال می‌کرد. این شرکت مستقل از وزارت خارجه آمریکا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.