قدس آنلاین:مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی کشور گفت: بررسی‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در دامغان نشان می‌دهد که موسسه موقوفات و کشاورزی سمنان وابسته به آستان قدس رضوی یکی از پسته‌کاران ممتاز منطقه به شمار می‌رود.

موقوفات آستان  قدس دردامغان  از پسته‌کاران ممتاز کشور است

به گزارش قدس آنلاین، مهندس علی ابراهیمی در گفت و گو با آستان نیوز بیان کرد: با توجه به انجام مطالعات در خصوص توسعه کشت محصول پسته در شهرستان دامغان که سبب افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان شده است، به جرئت می‌توان گفت این منطقه با چنین ظرفیتی می‌تواند در درازمدت به قطب تولید پسته کشور تبدیل شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه گیاهان دارویی و شناسایی این گیاهان در مناطق شمالی دامغان گفت: در این راستا 2 پایلوت برای بومی‌سازی گیاهان دارویی در این منطقه ایجاد شده است.
ابراهیمی ورود آستان قدس رضوی به عنوان نهادی بزرگ برای تولید آفت‌کش‌های ارگانیک را بر نابودی یا به حداقل رساندن آفت‌ها بسیار اثرگذار دانست.
وی ادامه داد: آفت پسته در دامغان بیداد می‌کند و شاید این آفت‌ها مصونیت پیدا کرده‌اند، اما آنچه اهمیت دارد این است که باید به طور جدی مد نظر قرار گیرد.
مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی کشور اضافه کرد: از طرفی انجام اقداماتی از این دست با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان دامغان، می‌تواند نقش موثری در اشتغال‌زایی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.