قدس انلاین : معاون ارشاد خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۳۵ سالن جدید سینمایی در مشهد خبر داد.

هنر هفتم صاحب ۳۵ سالن جدید در مشهدمقدس می‌شود

 افشین تحفه‌گر ظهر امروز در آیین افتتاح دفتر همکاری‌های مشترک سینمایی و سمعی و بصری در شرق کشور اظهار داشت: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه بین موسسه فرهنگی اکو، بنیاد سینمایی فارابی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آغازی برای رویدادهای سینمایی در سطح استان باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ و توانمندی‌های استان در حوزه زیرساخت، گفت: سال گذشته 20 سالن سینمایی در مشهد افتتاح شد و تا پایان سال نیز 35 سالن دیگر افتتاح خواهد شد.همچنین امسال 8 فیلم سینمایی تولید شده و 4 فیلم دیگر کلید خورده که امیدواریم تا پایان سال به تعداد آن‌ها افزوده شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌ها در حوزه‌های سینمای و فرهنگی در شرق کشور، بستری را فراهم کرد که این تفاهم‌نامه امضا شود.

در ادامه نشست محمد مهدی مظاهری، رییس موسسه فرهنگی اکو اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نکته‌ایی را گفتند که باید از ظرفیت‌های استان‌های همجوار عضو اکو استفاده کنیم و همین سبب شد بعد از تفاهم‌نامه بسیار جامع با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قبل از آن با بنیاد فارابی به عنوان یک سازمان بین‌المللی، با مدیرکل ارشاد خراسان رضوی این تفاهم‌نامه را امضا کنیم.

وی افزود: وظیفهٔ این بنیاد گسترش همکاری و تبادل‌های فرهنگی میان کشورهای عضو اکو است و درحال حاضر ده کشور ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان عضو آن هستند.

رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به اینکه تمرکز ما در حوزه فرهنگی اکو است، خاطرنشان کرد: این اتحادیه دومین اتحادیه جهانی است و جمعیت زیاد و موقعیت ژئوپولتیک بسیار قوی دارد و دبیرخانه آن در ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.